Senaste nytt

Thailand över jul och nyår 2013

Carlsson

Ny medlem
Hej alla!

Tänkte be er experter om lite hjälp och förslag inför en semesterresa till Thailand under jul och nyår 2013.

Jag och flickvännen ska flyga ifrån GOT och till BKK men även inrikes till KBV. Datum som vi tänkt oss är någonstans runt 19dec till 10jan.

Jag har guldstatus hos Star Alliance och snart hos Flying Blue. Men ser helst att det blir en resa med Star Alliance eftersom jag vill samla miles till mitt Lifemiles konto.
När släpper flygbolagen biljetter? Hittills bara sett att Finnair och Turkish har biljetter redan nu.

Premium economy hade varit trevligt men känns lite ovärt med ca 18 000kr per person som Thai air tar för en biljett i november...
Någon som har något bra förslag? Har 24 000 miles på A3, ca 10 000 på EB och 150 000 på Flying Blue just nu..

Thai Air ekonomi känns okej men går inte att söka ifrån GOT? Har jag fattat det rätt att vi kan boka till KBV och göra en stop over på hem och retur resan i BKK utan kostnad?
 

Ubbe

Medlem
Turkish är väl inte fel. De har ju biljetter nu i economy för strax över 6000:- Businesspriserna har jag inte kollat på ännu. Lite dålig intjäning på endel klasser hos Turkish dock.
 

011430121

Medlem
Ha lite is i magen, Thai brukar släppa speciapriser, gå in Offers : Special Fare Promotions där hittar på bättre priser än om man går direkt till bokningen. Under 2012 i december gällde inte special priser från den 15 dec till ( jag tror) den 6 jan. och Du kan boka stop både på utresan och hemresan i BKK
Följ bara på BC så ser Du när de olika kampanjerna startar och slutar, glöm inte att SAS börjar på BKK igen i slutet av november 2013.
Lycka till och ha en trevlig resa, glöm inte att berätta hur det går med priserna!
 

Carlsson

Ny medlem
Har kollat lite mer på Turkish och de har economy comfort GOT-IST-HKG för 8131kr. Väldigt prisvärt! Vad är det för bokningsklass? Står endast COMFORT RESTRICTED ( PREMIUM ECONOMY )

Men då kommer ju problemet att vi ska vidare till KBV krabi alternativt PHK Phuket. De resorna verkar rätt dyra så man kanske kan hitta något för sina A3/Flying Blue poäng? Eller kan man lägga till en flight ifrån HKG med Thai air?
 

Carlsson

Ny medlem
Nu är allt bokat och klart.
Det blev Turkish economy comfort GOT-HKG för 7990kr och sedan Thai air HKG-BKK BKK-URT KBV-BKK BKK-HKG (med A380 :) ) Thai biljetten kostade ca 2500kr i economy!
Ska bli spännande att prova Turkish comfort class. :)
 
Toppen