Senaste nytt

Lufthansa Boeing 747-400 retrofit

Ronnie

Medlem
Hej,

Vet någon om alla Lufthansas 747-400 har blivit retrofittade?

Skall flyga FRA-BKK i början på Maj och har inte riktigt hittat nå information om detta på internet. Jag vet att många av dom är retrofittade men inte vilka eller om alla är det.

-Ronnie
 

Dr. Miles

Expert
A380*G postade detta i den här tråden.
http://www.businessclass.se/lufthan...fthansa-first-class-i-bilder-2.html#post96905

Dock kan du göra vissa efterforskningar för att öka sannolikheten för att få nya F.
Flyger du B748i eller A380 är du alltid garanterad nya F, men för alla andra plan är det ett lotteri med bättre/sämre odds beroende på om du flyger via MUC/FRA (eller DUS).

Här är senaste från FlyerTalk:

Summary of aircraft with the new First Class cabin by LH hub (updated 26 November 2012)
FRA - 10 x A380 : 16 x B744 (out of 23) : 4 x B748 (also have new C)
No FRA-based A346, A343 or A333 has new F

MUC – 7 x A346 (out of 14) : 5 x A343 (out of 10) : 5 x A333 (out of 6; 3 of them also have new C)
No longhaul Boeing aircraft is based in MUC

DUS - no aircraft with new F

2012/13 retrofit plan
6 B744s had new F retrofitted during 2012.
Retrofitting of Airbuses will start again in Winter 2012/13.

===============
Status as of 9 November 2012
744 : 16 retrofitted so far (out of 23) all based in FRA:
D-ABTK, D-ABTL, D-ABVC, D-ABVH, D-ABVK, D-ABVL, D-ABVM, D-ABVN, D-ABVO, D-ABVP, D-ABVR, D-ABVS, D-ABVT, D-ABVX, D-ABVY and D-ABVZ.

The following B744s have not been retrofitted as of November 2012:
D-ABTF, D-ABTH, D-ABVD, D-ABVE, D-ABVF, D-ABVU and D-ABVW.

A346 : 7 retrofitted so far (out of 14) all based in MUC:
D-AIHO, D-AIHP, D-AIHQ, D-AIHR, D-AIHS, D-AIHT and D-AIHW.

None of the 10 A346s based in FRA has the new F cabin.

A343 : 5 retrofitted (out of 10) all based in MUC:
D-AIFC, D-AIFD, D-AIFE, D-AIFF and D-AIGU.

None of the A343s based in FRA has the new F cabin. There are also 6 two-class A343s based in FRA. All A343s which have not been retrofitted will be turned into two class aircraft without the F cabin.

A333 : Two retrofitted with the new F seats (but not the new C):
D-AIKJ, D-AIKK

In addition 3 new MUC-based A333s have been delivered during 2012 with the new First and Business Class cabins:
D-AIKP, D-AIKQ, D-AIKR

So 5 out of 6 MUC-based A333s have the new F, of which 3 also have the new C.
None of the 12 A333s based in FRA have the new F or C seats.
 

Roger J

Medlem
Om du ska resa i First så är skillnaden enorm mellan gamla och nya inredningen. Dock får man två stolar bredvid varandra om man hamnar på ett flygplan med gamla inredningen. Då kan man ändå bädda den ena som säng under hela resan och få en helt OK upplevelse.
 

Mickey

Medlem
Om du ska resa i First så är skillnaden enorm mellan gamla och nya inredningen. Dock får man två stolar bredvid varandra om man hamnar på ett flygplan med gamla inredningen. Då kan man ändå bädda den ena som säng under hela resan och få en helt OK upplevelse.

Är alltid stolen brevid blockerad i LH's gamla F?
 

Roger J

Medlem
Är alltid stolen brevid blockerad i LH's gamla F?

På B747 med gamla stoalrna, ja. De har till och med tagit bort stolsnumret för den andra stolen på hatthyllan. Så det "finns" bara 8 stolar på övre däck även om det rent fysiskt är 16 stolar. Det är därför det kan vara lite svårt att se på en seatmap om det är gamla eller nya First-inredningen.
Service är självklart densamma oavsett.
 

Agö

Medlem
Vi ska flyga LH C (förhoppningsvis F dock) om ett tag med 747-400.

Fråga om seating: vi sitter nu på 10A och C. Andra lediga "tvåor" är rad 12 och 14. Är någon av dessa att föredra framför 10A och C? Det är en dagsflight. På Expertflyer står det att 10A och C saknar power outlet. Kan det stämma?
 
Toppen