Senaste nytt

Perfekt service vid skadad väska av SAS Arrival Service T5

FFS

Medlem
Jag tänkte utdela beröm till SAS Arrival Service på ARN T5!

Igår landade jag efter en resa till USA och märkte att min väska fått sig en del stryk. Handtaget som man ska dra ut för att kunna rulla väskan fanns inte kvar längre. Jag stod och övervägde om jag skulle orka leta upp någonstans jag kunde klaga för att ev. få nån hundralapp. När jag tagit mig samman hittade jag Sas arrival service och frågade om jag kommit rätt. Han som stod där sa att jag hade det och tittade snabbt på väskan. Han sa att det var ett vanligt problem med den väskan (Samsonite) och sa vänta ska jag hämta en ny. Jag hann fundera över vad han sa egentligen men efter någon minut kom han tillbaka med en splitter ny väska i samma storlek och färg, dock av senre årsmodell än den jag hade. Efter lite papperarbete fick jag packa över mina saker till den nya väskan och kunde rulla därifrån klart positivt överraskad.

Tummen upp!

/FFS
 

agehall

Medlem
Vad var det för modell på väskan du hade/har? Mina samsonite har tagit en del stryk genom åren men jag har aldrig i den kalibern att de varit ens på gränsen att gå sönder.
 

Alx

Medlem
Vad skönt att det fungerade så smidigt! Min egen erfarenhet av förstörda väskor (händer tyvärr mig ganska ofta) är att SAS och Lufthansa är de två flygbolag som har haft den klart smidigaste hanteringen av utbyte av väska. Direkt på plats och utan något snack.

Jag anser att om flygbolaget förstör väskan är det en självklarhet att de också ska stå för reparation/replacement, vilket de ju också brukar göra. Det handlar mer om hur smidigt de hanterar den proceduren. Där skiljer sig flygbolagen rejält åt i smidighet. KM, TK, VS och UA har varit krångligast för min del. Jag antar att det ofta gör skillnad om anmälan sker på flygbolagets hemmabas eller utestation.
 

Bridgeman

Medlem
Har själv haft jätte problem med Delta/AF.. Helt omöjliga att ha att göra med. Fick en barnvagn totalt förstörd. Vagnen var väl förpackad men då den kom på transportbandet så kom den i delar. Inte roligt fick ej heller någon ersättning..:mad:
 

FFS

Medlem
Vad var det för modell på väskan du hade/har? Mina samsonite har tagit en del stryk genom åren men jag har aldrig i den kalibern att de varit ens på gränsen att gå sönder.

Det var ungefär som den röda på bilden. Hela draghantaget var försvunnet.
Resväskor | Göteborg

Jag hade haft den ca 11år på ganska många resor. Tidigare har den klarat alla smälla bra, bra blivit repig, bucklig, men aldrig gått sönder.
 

Agö

Medlem
Det var ungefär som den röda på bilden. Hela draghantaget var försvunnet.
Resväskor | Göteborg

Jag hade haft den ca 11år på ganska många resor. Tidigare har den klarat alla smälla bra, bra blivit repig, bucklig, men aldrig gått sönder.

En sådan där har jag också även om jag sällan använder den. Då vet man vad som väntar ;)

Bra jobbat av SAS!
 

Claes L

Medlem
Där skiljer sig flygbolagen rejält åt i smidighet. KM, TK, VS och UA har varit krångligast för min del. Jag antar att det ofta gör skillnad om anmälan sker på flygbolagets hemmabas eller utestation.

Jag har en väska ute för reparation / ersättning som gick sönder på en TK flight den 5 Jan, har inte hört något än...

Har själv haft jätte problem med Delta/AF.. Helt omöjliga att ha att göra med. Fick en barnvagn totalt förstörd. Vagnen var väl förpackad men då den kom på transportbandet så kom den i delar. Inte roligt fick ej heller någon ersättning..:mad:

Jag fick $2000 av Delta för att dom spräckte en "no name" hardcase väska som jag köpte för $80 :)
 

Roger J

Medlem
Kan intyga att det är smidigt på Arlanda hos SAS. Har fått nya väskor "på stående fot" vid minst tre tillfällen senaste åren. Minimal byråkrati. (vid samtliga tillfällen har jag ej rest med SAS utan med Lufthansa/Air Canada).
 
Toppen