Senaste nytt

Hjälp att få 1200 Avios

palmen

Moderator
Jag är 1200 avios kort för att kunna boka den award jag är ute efter och har inga OW-flyg eller hotellbokningar jag kan kreditera till BAEC den närmsta tiden.
Lämpliga förslag på hur jag lättast/billigast får ihop de avios som saknas?

Har CC-poäng som jag kan konvertera men det står att det tar 6-8 veckor att få in poängen och då är det för sent.

Ett alternativ är att köpa 2000 avios för 54€, det känns dock inte som en helt optimal lösning.
Jag kommer att vara i London 3-4 februari med en helt fri kalender så man skulle ju kunna göra någon form av MR, men kan man ens komma i närhetenav de 54€ som det kostar att köpa poängen? Hotell är dock bokat i London redan så övernattning kommer att ske i London.
 

Homer

Medlem
3 förslag

(1) Shoppa på Chic Outlets British Airways


(2) 1 natt på Hilton ger 1.500 Avios tom 31/3


(3) Shoppa på Heathrow

250 WorldPoints = 300 Avios

You'll collect 1 WorldPoint for every £1* you spend at Heathrow Airport

earn 250 standard* WorldPoints and receive a loyalty bonus of 100 WorldPoints
• earn 500 standard* WorldPoints and receive a further loyalty bonus of 100 WorldPoints Once you've earned 500 standard* WorldPoints, you'll then receive double WorldPoints on all your future transactions.


Obs, Worldpoints kan komma med något bra erbjudande för februari, just nu är det bara på solglasögon

Collect 750 extra WorldPoints at Sunglass Hut when you spend over £125. From sunglasses to ski goggles
 

nlu

Medlem
Avios går att köpa, antar att du redan köpt årets ranson, eftersom du frågar efter alternativ?

Har du ett iberia avios konto, äldre än 3 månader kan du köpa på iberia och använda avios.com för att föra över till ba avios
 

henrik l

Medlem
Att det tar 6-8 veckor att konvertera poäng har jag inte varit med om. Jag har överfört till BAEC från SPG och från Marriott, senast. Från Marriott tog det ett par dagar. Även när jag förde över till USDM i samband med Grand Slam hade jag poängen inom en vecka.
 

palmen

Moderator
Avios går att köpa, antar att du redan köpt årets ranson, eftersom du frågar efter alternativ?

Har du ett iberia avios konto, äldre än 3 månader kan du köpa på iberia och använda avios.com för att föra över till ba avios

Nej jag har inte köpt avios, men det är det sista alternativet, men trolitgvis den enklaste lösningen.

Har du förresten e-rewards?
2.000 Opinion Points ger 750 Avios

Hade det förut men alla poängen är redan flyttade till SAS EB.

Att det tar 6-8 veckor att konvertera poäng har jag inte varit med om. Jag har överfört till BAEC från SPG och från Marriott, senast. Från Marriott tog det ett par dagar. Även när jag förde över till USDM i samband med Grand Slam hade jag poängen inom en vecka.

Är väl ett alternativ att föra över poängen och sen se hur lång tid det tar, kommer de inte i tid så får man väl köpa de resterande poängen och låta de man konverterade ramla in senare.
 

sunkan

Medlem
Jag konverterade från Club Carlson för ett par veckor sedan och det tog bara några dagar innan poängen fanns på mitt BAEC-konto.

/Christian
 

Homer

Medlem
Om du har minst BA silver är en annan variant att göra en dagstur till Manchester eller Leeds, kostar £100 men det går säkert att äta och dricka för större värde i loungerna, i alla fall om du har guld, ger 2.000 Avios.
 

palmen

Moderator
Tyvärr har jag enbart Blue hos BA.
Tror nog jag för över från CC så får vi se om de poängen kommer in på en vecka eller inte. Annars får jag nog helt enkelt köpa poängen
 
Toppen