Senaste nytt

Blir du stressad av flexibla biljetter? Den eviga jakten på den perfekta resan

Många bokar en biljett mellan A och B - samma sekund som man klickat på BOKA så är resplanen fast.

Jag bokade ARN-SYD i Mars med Thai i F tack vare mina USDM poäng. Datumen är satta men teoretiskt sett kan jag ju ändra bokningen om jag hittar något bättre. Det har gjort att jag sitter och söker nya rutter och nya möjligheter nästan dagligen, det är lite stressande :)

Hittade F med OZ på vägen dit, ska jag re-routa via ICN? Hittade F med NH på vägen hem. Är det värt en omväg via NRT? Möjligheterna är så många att jakten på den perfekta resan tar enormt mycket tid!

Upplever ni samma sak?
 

A380*G

Medlem
Många bokar en biljett mellan A och B - samma sekund som man klickat på BOKA så är resplanen fast.

Jag bokade ARN-SYD i Mars med Thai i F tack vare mina USDM poäng. Datumen är satta men teoretiskt sett kan jag ju ändra bokningen om jag hittar något bättre. Det har gjort att jag sitter och söker nya rutter och nya möjligheter nästan dagligen, det är lite stressande :)

Hittade F med OZ på vägen dit, ska jag re-routa via ICN? Hittade F med NH på vägen hem. Är det värt en omväg via NRT? Möjligheterna är så många att jakten på den perfekta resan tar enormt mycket tid!

Upplever ni samma sak?

JA!!!! Det tar hemskt mycket tid ibland! :)
 

Adamsson

Medlem
Själv upplever jag det motsatta när jag bokar Low Economy-biljetter. Efter att jag tryckt på Boka-knappen så blir jag stundvis stressad över att jag inte kan ändra nåt. Detta har börjat inträffa efter det att jag upptäckt hur fantastiskt det är att flyga C. :)
 

Palazzi

Medlem
Jag blir alltid stressad när jag har valmöjligheter:p Finns ju alltid möjligheten att man tar fel beslut då, haha

Så "oflexibelt" som möjligt vill jag ha det!
 

skydiver

Medlem
Jag vet inte om jag ska säga att det är "stressande", men jävligt irriterande och frustrerande, och det är när man bokat en flexibel biljett men mer eller mindre vet (för undantagen är försvinnande få) att en ändring av flight kostar en massa extra. Så så till vida är det nästan skönare att ha en Economy med fast tid... :)
 

agehall

Medlem
Dagens I-landsproblem...

Klart man gör samma sak själv och alltid tror man ska komma på något ännu bättre. Men samtidigt försöker jag vara nöjd med det jag har så jag stressar inte upp mig så mycket över det hela.
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte om jag ska säga att det är "stressande", men jävligt irriterande och frustrerande, och det är när man bokat en flexibel biljett men mer eller mindre vet (för undantagen är försvinnande få) att en ändring av flight kostar en massa extra. Så så till vida är det nästan skönare att ha en Economy med fast tid... :)
Fördel att boka en bonusresa i långt förväg är att schedule change händer ganska ofta.
När det är involuntary flight change, kan man ändra biljetten utan kostnad. Det fungerade både på bmi Diamond Club och på US Airways Dividend Miles.
 
Instämmer till viss del. Men har samtidigt kommit underfund med att en del av nöjet är faktiskt att söka runt och optimera biljetten/ resan. Gräset kanske är grönare på andra sidan :)
 
Toppen