Senaste nytt

SAS Startar Stockholm-Vilnius 1 april

MarcusC

Medlem
SAS startar ARN-VNO 6ggr i veckan (saab2000) from 1/4

Känns ju positivt SAS Sverige öppnar rutter till baltikum igen!!

Airport news

Måndag-Fredag:
ARN-VNO: 14:45-17:25
VNO-ARN: 17:55-18:30

Söndag
ARN-VNO: 17:55-20:35
VNO-ARN: 21:05-21:40
 

Roger J

Medlem
Det är ju lustigt att inte ha en morgonavgång från Arlanda, men jag tror många som ska på möte ändå kan tänka sig att åka dit på sen eftermiddag, ha möte nästa dag och åka hem på kvällen.
Det är kanske därför söndagsavgången är senare = bättre för affärsresa samt weekendresenär.
 

zanga

Medlem
Vilken typ av resenärer är dessa tider anpassade för?

Killar och tjejer som pluggar till läkare+tandläkare och betalar 125K (ungefär?) om året för utbildningen utomlands. Vet minst en person som går en hardcore utbildning där. By the way, det är inte riktigt lika gulligt och sött som i Sverige där man "får allt serverat", blir matad med silversked och kan faila en kurs 5 gånger i rad osv.

Professorerna har power och gör vafan dom vill... men bra lärdom och mycket kunskap om man pallar. Kan skriva mycket om det för jag har hört och sett mycket.. men aja, detta är BC.se och inte "Doctor-of-dental-surgery.com" så skitsamma :)

Kaunas som är 1-2 timmar från Vilnius har (relativt sett) riktigt många studenter. Även Estland, Lettland tror jag.. Så inte bara Polen och Ungern osv.
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
SAS Startar Stockholm-Vilnius 1/4

Kan tänka mig att som Roger säger en del ändå kan tänka sig åka dagen innan, förbindelserna till Vilnius är väl inte jättemånga? Från CPH har ju SAS lunch och kvällsflight. Skall man flyga på morgonen idag verkar enda alternativet vara Air Baltic via Riga, ankomst 10:50 VNO
 

Roger J

Medlem
Kommer SAS verkligen köra tre klasser ombord på en så liten kärra? Blir ju väldigt fjantigt. När SAS själva opererade SAAB2K så var det en serviceklass ombord vad jag minns. All Economy.
 

Roger J

Medlem
Kan tänka mig att som Roger säger en del ändå kan tänka sig åka dagen innan, förbindelserna till Vilnius är väl inte jättemånga?...

Exakt, många tycker nog att det är OK att åka över på sen eftermiddag, gå ut o käka, sova över. Sen jobba hela dagen och åka hem vid 17-tiden.
 
Toppen