Senaste nytt

Ukraine International Airlines - Är de OK att åka med?

ulagun

Medlem
Refererar till tråden om OV´s inställda Tblisiflygningar, så redde jag ut min bokning "öga mot öga" med Estonian representant i Tallinn igår.
Hyfat erbudande med t.ex avsevärt bättre tider. Dock via Kiev.
Nu till mitt dilemma.
Segmentet Kiev-Tblisi t.o.r. flygs av PS, Ukranian Int Airlines.
Kollade dem på nätet och Skytrax, verkar väl Ok med väl influgna 737;or.
Hustrun blånekar flyga med dem. Hon har flugit med Aeroflot på den gamla goda tiden och är helt övertygad om att inget förändrats med öststatsbolagen. I alla fall inte till det bättre.

Jag har refererat till er på BC flera gånger när det gällt annat resande, så hon har förtroende för er. Så snälla, ni som flugit med PS, hjälp mig att övertyga henne att hon troligtvis kommer att överleva även detta :rolleyes:
 

Roger J

Medlem
De har code share med många västbolag, bl.a. star alliance (austrian, lufthansa) så tror nog att de är rimliga att åka med.
 

Palazzi

Medlem
Jag hade gått på hustruns linje, men sen är jag en fegis också:p Råkar känna folk som haft problem med ryska och ukrainska bolag inrikes (alla lever idag), och sedan tragedin med Stefan Liw så åker jag inte ens med om jag fick betalt
 

Roger J

Medlem
Ser heller ingen koppling mellan ryska Yak (som Locomotiv chartrade från) och Ukrainian int? Eller missar jag något?
 

Palazzi

Medlem
Ser heller ingen koppling mellan ryska Yak (som Locomotiv chartrade från) och Ukrainian int? Eller missar jag något?

Det tror jag inte att du gör, förutom att min rädsla generaliserar allt flygande i Östeuropa och Afrika (med FÅ undantag)

Mina vänner ,som hamnade i flygdrama, flög förresten inget av ovan nämnda bolag..

Trots att olycksstatistiken påvisar något annat finns det en negativ bild av Östeuropeiskt flygande (sedan tiden det var befogat). T.o.m min familj våndas när jag flugit östeuropeiska bolag... Jag besparar dem gärna den oron om jag kan, hur generaliserande jag än må vara. Jag ser att trådstartarens fru delar min familjs oro
 

Alf

Medlem
Refererar till tråden om OV´s inställda Tblisiflygningar, så redde jag ut min bokning "öga mot öga" med Estonian representant i Tallinn igår.
Hyfat erbudande med t.ex avsevärt bättre tider. Dock via Kiev.
Nu till mitt dilemma.
Segmentet Kiev-Tblisi t.o.r. flygs av PS, Ukranian Int Airlines.
Kollade dem på nätet och Skytrax, verkar väl Ok med väl influgna 737;or.
Hustrun blånekar flyga med dem. Hon har flugit med Aeroflot på den gamla goda tiden och är helt övertygad om att inget förändrats med öststatsbolagen. I alla fall inte till det bättre.

Jag har refererat till er på BC flera gånger när det gällt annat resande, så hon har förtroende för er. Så snälla, ni som flugit med PS, hjälp mig att övertyga henne att hon troligtvis kommer att överleva även detta :rolleyes:

Du verkar ha en förståndig fru, lyssna på henne. Jag skulle aldrig satt mig i ett av deras flygplan.
 
Toppen