Senaste nytt

Minimum Connection Time på Paris CDG?

Concorde

Founding Member
Kollar biljetter åt en familjemedlem till våren.
Får bra pris med AF (trots mina protester) men outbound har en väldigt tight connection på CDG. Dock är af.com villig att sälja den så det måste vara inom legal connection time.

Anländer 2F 22.10, utresa 23.20 från 2E. Dom ligger mitt emot varandra med en gångbana mellan, men 1.10 på CDG känns tight... synd att missa connection då dom inte lär skicka en på något annat än AF 24h senare.
 

Jonas C

Medlem
MCT på CDG ska tydligen vara 90 minuter. Man kan visserligen gå mellan terminalerna på en kvart, men 1h10m känns ändå väldigt tajt.
 
Tackar... såg precis att dom kör 10! i bredd på 777. Tror inte jag utsätter min bror för detta.
Märkte ingen skillnad sist. Stolarna är detsamma, dvs 32-17, BA kör med 3-3-3 och 31-17.5. Det är gången som är mindre, min vanliga carry-on knappt går igenom. Men Samsoniten klarar detta utmärkt.

1.10 för transfer 2F->2E borde funka utan problem, tror det är airside bus som gäller.
 

Agö

Medlem
Den är helt defunct på CDG enligt min mening. Ingen vet hur man kommer till den och den går på tok för sällan för att det ska vara någon vits med det, framförallt när man bara ska gå rakt över mellan terminalerna.

Framförallt om man ankommer till härliga 2G. Då blir det åka av.
 

olo

Medlem
Jag lyckades inte boka en sådan fick felmeddelande om att det krävs 90minuter för "byte" på CDG. Ville inte flyga hem 19:30
90 min!!??
Vet inte vad MCT säger för CDG. 90 min känns rimligt om du skall från T1 tilll T2G, men från SAS till SAS med carry-on känns mer 15 min som rimligt.
 
Toppen