Senaste nytt

SvD: Nu slår krisen mot flygets toppklasser

jurgenb

Medlem
Nu slår krisen mot flygets toppklasser

Flygbolagen har svårt att få folk till sina lönsamma affärs- och förstaklasser. Det allmänt kärva läget och de drastiska neddragningarna i finansvärlden leder till att allt färre efterfrågar de dyrare biljetterna.

De stora internationella flygbolagen lägger ut stora summor på att förbättra för sina affärs- och förstaklassresenärer. De sätter in betydligt större skärmar i underhållningssystemen och monterar ny säten som gör att man kan sova bättre på långa flygningar....(läs hela artikeln på länken nedan)

Nu slår krisen mot flygets toppklasser | SvD
 

Totopez

Medlem
Visst, artikeln är en re-write, men det är väl inget större fel på den? Man är tydliga med att materialet kommer från Bloomberg och jag tycker nog att man fått med det mesta som är av intresse för SvDs läsare utan att förvränga innehållet.
 

erhel

Medlem
På vilket sätt menar du att den inte är välskriven. Vad skulle tagits bort och eventuellt lagts till för att texten skulle harmionera med rubriken?

Visst, artikeln är en re-write, men det är väl inget större fel på den? Man är tydliga med att materialet kommer från Bloomberg och jag tycker nog att man fått med det mesta som är av intresse för SvDs läsare utan att förvränga innehållet.

Det jag inte gillar och som är en trend hos SvD är att de ägnar sig åt stora mängder re-writes. I detta fallet är den helt okej, men det jag saknar, eftersom Näringsliv ändå eftersträvar att vara en affärstidning, är siffror och någon form av djup. I orginalartikeln finns det exemplifiering på flygbolagens investeringskostnader (okej, SvD nämner detta) och resultat. Dessutom går den vidare till att underbygga med en utläggning om bakgrunden till mindre affärsresande.

Men nej, det är inget större fel på den. Däremot kan jag fortfarande inte säga att den är välskriven, och därmed inte sagt att alla nödvändigtvis håller med mig. :)
 
Toppen