Senaste nytt

KLM longhaul - vilken service nivå?

Stefan62

Medlem
För något år sedan flög jag med KLM till Tokyo i economy - helt ok!

  1. Drinkvagn
  2. Varm mat med 3 val + mer dryck
  3. Kaffe och drinkvagn
  4. Glass och nudlar
  5. Drinkvagn
  6. Lättare måltid
  7. Drinkvagn

Under hela resan fanns det en enklare snacks och dryckesbuffé i ett galley.

Är det likadan service idag på KLM longhaul?
 

nilsson

Medlem
Det är väl mer vanligt med två val, och snacks-buffén har jag aldrig utnyttjat, men jag har inte sett någon förändring i catering under senaste året.
 

Randy Marsh

Medlem
Flög till Sao Paulo med KLM strax innan jul och tyckte också det var helt ok. Det var dock bara två val av varmrätt, men snacks-buffé (chokladbitar, kex, frukt, nudlar etc) hade de. KLMs economy-produkt verkar iaf vara långt mycket bättre än vad SAS kan erbjuda, speciellt efter de senaste nedskärningarna.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Stefan! Snart är det kanske dags för dig att prova KLM på longhaul igen? ;)
Instämmer med tidigare inlägg, det är två val som erbjuds när det gäller varmrätten, annars ingen förändring. Du vet ju naturligtvis också att vi har s.k a la carte service på våra long hauls i ekonomiklass. Här kan man välja att beställs till, om man så önskar.
À la carte-meny i Economy Class - KLM.com
Ha en fin måndag! Hälsn Karin
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
nu hånar du mig minsann...;) men visst kan det vara så, att man då väljer annorlunda vid en ev op up...vågar inte svara på hur de prioriterar, men det hänger kanske inte på en måltid för en dryg hundralapp... men är man osäker så kan man ju alltid välja att njuta av den ordinarie mat somserveras ombord. hälsn Karin
 
Toppen