Senaste nytt

Gruppresebokning

GOTATH

Medlem
Jag och min klass ska i februari åka på en examensresa till Istanbul under en weekend. Jag utsåg mig själv till att fixa flyget. Kontaktade Turkish Airlines för att få en prisförfrågan på en resa GOT-IST för ca 35 personer men fick till svar att " Vi jobbar inte direkt med kunder utan jag skulle rekommendera dig att kontakta din lokla Resebyrå så dom gör en förfrågan till oss."

Med tillägget: Vid gruppbokningar, maila alltid till group.got@turkishairlines.se.
Gruppbokningar görs för grupper på 10 pax eller fler med avresa från
samma destination. Alla bokningar som är under 10 pax och tillägg till
existerande gruppbokningar gör resebyråerna själva via indivduella
bokningar. All biljettering sker hos Resebyråerna, Turkish Airlines
biljetterar inte gruppbokningar. Biljettering sker det datum som vi
anger, dock senast 1 månad innan avresa. Deposition på 25% av den totala
summan betalas för alla bokningar, betalning sker via bsplink och sker
det datum som anges när bokningen bekräftas av Turkish Airlines. En
kopia på MCO och bekräftelse på betalning mailas alltid till
group.got@turkishairlines.se. Namnrapportering sker i det excel dokument
vi skickat ut. Alla priser anges alltid exklusive skatter. Observera att
Turkish Airlines reserverar för eventuella prisändringar .


Vad jag förstod av detta så måste jag kontakta en fysisk resebyrå...
Någon som har tips på en bra sådan i Göteborg eller har erfarenhet av gruppbokningar?
 

Gnopps

Medlem
Gruppbokningar måste ofta (men inte alltid) göras via en resebyrå. Observera att priset en grupp får inte behöver vara bättre än vad ni skulle få om ni bokade "som vanligt", det kan alltså vara läge att kolla båda alternativen. En vanlig reservation får innehålla max 9 passagerare men om du ringer till en resebyrå kan de säkert kolla hur många billiga platser de kan sälja på ett flyg genom att boka 9+9+9+8. Du får undersöka vilket alternativ som blir billigast!
 

fcl

Medlem
Kan det inte också vara så att gruppbokningen har mer generösa regler vad gäller namnändring och ändring av antal resande än en vanlig billig biljett?
 

ucce

Medlem
Ska också göra en gruppbokning snart. Brukar alla hamna i samma bokningsklass eller fylls de billiga upp först så att biljetterna blir succesivt dyrare och således ger mer poäng? Då bör man ju i så fall sätta sitt eget namn på den sista platsen...
 

Gnopps

Medlem
Ska också göra en gruppbokning snart. Brukar alla hamna i samma bokningsklass eller fylls de billiga upp först så att biljetterna blir succesivt dyrare och således ger mer poäng? Då bör man ju i så fall sätta sitt eget namn på den sista platsen...
Nej, på de många flygbolag bokas hela gruppen i G-klass som ibland inte ger poäng.
 

Marcus01

Medlem
GOTATH och ucce, ni får gärna pm:a mig lite mer uppgifter såsom mailadresser, tf. nummer osv så kanske jag kan hjälpa till, jag jobbar med gruppresor.
/ Marcus
 

Marcus01

Medlem
Ring City airline och hyr en E-135 är ni 35 pax kan det bli billigare...

Det är ju tveksamt, de ska vara borta en weekend och jag tvivlar på att City vill ha en kärra parkerad i Istanbul över en weekend. Ifall de går med på det får klassen betala alla avgifter och löner/ hotell för besättningen. Det behöver inte vara fel att chartra eget flyg men det är inte det lättaste att föra det på egen hand, det finns en mängd parametrar som måste med i kalkylen.
 
Toppen