Senaste nytt

Uppgradering av klass på en Turkish Airlines flight - vad gäller?

Jag har precis bokat en resa ARN - HKG via IST med Turkish Airlines i september och undrar hur man lättast gör en uppgradering från en klass till en annan?

Resan är bokad i Comfort class (A). Jag har sett på Star alliance chart att endast klasserna Y och B är godkända för uppgradering men då min klass är snäppet högre anser i alla fall jag att den borde gå under Y eller vad gäller här?

Det jag är intresserad av är att uppgradera leg IST - HKG från Comfort class till Business med hjälp av poäng från Eurobonuskontot. Jag vet att det kostar 50000 poäng att göra denna uppgradering. Finns det någon garanti att jag får åka business om jag skickar in en ansökan eller är risken väldigt stor att det inte blir någon uppgradering?

/ Philip
 

agehall

Medlem
Du kan troligen inte uppgradera från comfort class till business med EB-poäng. Dessa economy extra klasser "finns inte" för andra *A bolag. Det är samma sak med SAS economy extra - du kan bara boka den med EB-poäng.

Möjligen kan du uppgradera med cash, men jag har ingen koll på hur Turkish hanterar sådant.
 

Kricka

Medlem
Samma sak gäller på Thai. Deras Premium Economy går inte heller att boka eller uppgradera till
via EB (tyvärr).
 

agehall

Medlem
Misstänkte det. Det är lite lurigt när man bokar PE och antar att det är som en dyr economy-biljett - för det är det inte.
 
Toppen