Senaste nytt

[Business class] Barcelona-Chicago T/R, Pakistan Intl Airlines, 6900 SEK inkl skatt

Bryant

Medlem
För dig som vill flyga billigt till USA och testa ett exotiskt bolag. Sen att just USA kanske inte är det lättaste landet att komma in/ut ur om du flyger med PIA är en annan fråga.

Priset finns på Pakistan International Airlines - Home

Flygs med B772

BCN-ORD T/R
Flygbolag: Pakistan International
Kabinklass: Business class
Fare basis: S6M5SP/15
Pris: 587 EUR + skatter (ca 134 EUR)
Min/Max stay: Nej/6 månader
Förköpskrav: ?
Stopover: unlimited 35€
Återbetalning: Ja, 50€
Ändring: Ja, 50€

Jag lånade AHO's matris.

Jag tittade på datumen 16-19/11
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det var inget fel på PIA, när jag flög med dem mellan Beijing och Tokyo många år sedan.

De serverade till och med ganska god kycklingcurry i ekonomiklass. Men det kan vara så att jag upplevde att det var gott för jag stannade i Kina för länge...

Appropå ankommst till USA med PIA.
Det kan bli lång kö vid immigration förstås.
 

Marcus01

Medlem
Fantastiskt bra priser på PIA! GBP 828 LHR-Karachi-Kathmandu i business t o r. Låt oss hoppas de går med i * alliance...

Den du! Den var inte illa, jag har alltid velat komma till Nepal och kan man göra det på ett bekvämt sätt gör det ju inget. Väl där lär det ju liksom bli mindre bekvämt..;)
 

Dr. Miles

Expert
Köpenhamn-Kathmandu T/R kostar 10.462 DKK (ca 12.900 SEK)

och PIA Business class (på Boeing 777) reklam på YouTube.
[video=youtube;cceB5C3OpoU]http://www.youtube.com/watch?v=cceB5C3OpoU[/video]

Det ser helt OK ut. I alla fall ser bättre ut än Saudi Arabian Airlines First class på Boeing 747.

Här finns det en bild av PIA Business class på Boeing 777.
 

Alf

Medlem
Det är inget bolag jag skulle lägga några pengar på att resa med. Vi hade ett kontrakt med PIA när vi hade ett projekt i Pakistan och var då tvungna att flyga med dom tills vi lyckades förhandla om kontraktet. Vi åkte visserligen F klass men det var ingen höjdare i all afll.

Dom serverade ingen alkohol, man kunde dock köra B&B genom att ta med vin och wiskey och flygvärdinnan kom och serverade detta i glas så man slapp halsa..

Priset OK men hellre SAS ekonomiklass till USA än PIA och dessutom via Barcelona vilket tar ytterligare tid.
 

Dr. Miles

Expert
Dålig nyhet för dem som har tänkt att använda denna biljett.

PIA(Pakistan International Airlines) slutar att flyga mellan Barcelona och Chicago fr o m 2012-MAR-24.
De kommer dock att behålla Karachi-Barcelona linje.
 
Pakistan International Airlines (billig Business Class biljett), kreditering?

Det är mycket billigt att åka Chicago - Barcelona T/R med PIA men kan man kreditera deras Miles någonstans?
Annars är det ju helt ovärt för egen del i alla fall då bolaget inte ska vara något toppenbolag direkt. :rolleyes:

pia.png
 
Toppen