Senaste nytt

Bra resmål för större sällskap

GillBates

Medlem
Släkten skall på gemensam resa till sommaren (juni). Vi har gjort en liknande resa förrut o åkte då med Ving till ett all-inclusive hotel i Side (Kumköy Beach Resort), vilket var ett riktigt bra hotel med god mat etc. Alla tyckte det var toppen, men jag o min fru har varit där en gång tidigare så nu vill vi gärna se oss för efter ngt nytt. Ställer därför frågan till detta toppenforum med beresta medlemmar. Vart reser man (flertalet i skaran är inte flygnördar så max 4-5tim flyg) med ett större sällskap (7-75 år)för att få sol o värme (i början av juni) o god mat?
Vi kan också tänka oss att hyra ett hus, men då måste det vara bra (är svårt att veta om ett hus är bra genom att bara titta på bilder på nätet. Man vill gärna få det rekommenderat av en likasinnad). Hotel funkar givetvis också, men då får det förmodligen bli ett all-inclusive då det är rätt svårt att gå ut o äta med 14pers i släptåg (med olika viljor).
Alla förslag tas tacksamt emot!
 

agehall

Medlem
Åk ner till medelhavet och ta en kryssning med Royal Caribbean. Oslagbart som all inclusive imho och ger alla möjligheter att göra lite vad de vill under dagarna. De har aktiviteter för alla i det åldersspann du anger.
 

Randy Marsh

Medlem
Kroatien! God mat, historia, kultur, vacker natur och fina badmöjligheter i kristallklart vatten. Inte superbilligt dock, men heller inte dyrt. Har dålig koll på charter, men räknar med att det finns gott om hotell med all inclusive runt om i Kroatien.
 

NyfikenGrau

Medlem
Skulle absolut köra på agehalls kryssningsförslag här. För det första skulle jag utesluta att hyra hus, kan inte tänka mig att alla de matinköp och den matlagning som krävs för 14 pers blir mycket semester. Sedan blir det ju tillräckligt svårt att hitta på lämpliga aktiviteter utifrån ett all-inclusive-hotell om man vill göra något tillsammans (eller på egen hand).

Kryssningen tillgodoser ju allt detta, man får se väldigt olika ställen utan att anstränga sig om så gruppen skulle vara 60 pers, man kan göra helt olika grejer på dagarna om man vill det, utan att gå varandra på nerverna etc.
 

GillBates

Medlem
Tack för svaren. När jag tänker kryssning tänker jag pensionärer i lila hår, men jag har förmodligen fel. Fråga: när man anlöper en hamn är det då lätt att ta sig därifrån till sevärdheter, bad etc? Jag är rädd att man hamnar ute i en hamn långt bort från allt väsentligt. Vore kul att höra vad ni säger som varit på kryssning. Finns det flera konkurerande kryssningsbolag? Vilken skall man isf välja. Samt vilken rutt i Medelhavet under juni är att föredra? Eller skall man fokusera på att få "rätt" fartyg?

Hittade för övrigt Search and Book Luxury Hotels Worldwide : Five Star Alliance där man kunde boka lyxhotel eller lyxvillor. Någon som använt sig av denna tjänst?
 

agehall

Medlem
Det är inga problem att ta sig till sevärdheter etc. Fartygen ordnar utflykter och vill man så tar man bara en taxi själv.

Har åkt två gånger i karibien och det finns allt från barnfamiljer till pensionärer ombord och aktiviteter för alla åldersgrupper.

Det finns massor av bolag som kör kryssningar men om du frågar mig är Royal Caribbean de som är bäst. Det finns andra i samma klass, men jag har bara erfarenhet av RCI. Skulle även påstå att både rutt och båt är viktigt. Jag föredrar stora båtar och många dagar till havs.
 

Marcus01

Medlem
Svärfar fyller 70 i år och samlar hela klanen på Sicilien. Vi är totalt 8 vuxna och 7 barn mellan 1 och 9år. Ett stort hus har hyrts med 3 olika pooler, avskiljda sovrum med tillhörande badrum. Möjlighet att hyra kock, serveringspersonal och hela baletten. Vi åker i maj så en liten recension kommer då, lite sent för er kanske men förhoppningsvis kan någon annan ha nytta av det!
 
Toppen