Senaste nytt

Reseförsäkringen SAS Mastercard

Ev behöver vi utnyttja reseförsäkringen för en avbokning av familjens charterresa till Gran Canaria. Sonen har haft magsjuka under gårdagen, är i och för sig pigg idag men det hänger på en skör tråd om vi bedömer honom som bra nog att åka. (Handlar också om hänsyn till medresenärerna).

Alt 1. Vi avbokar hela resan för 2 vuxna och 2 barn.
Alt 2. Vi avbokar för sonen och en av oss vuxna, övriga åker.

För Alt 1 är jag rätt säker på att kortförsäkringen täcker våra utlägg, har bra erfarenhet av Trygghansa.

För Alt 2 behöver jag lite respons från er i forumet. Vi bryter alltså isär bokningen, kan man då åter halva resekostnaden från kortförsäkringen? Läser just i villkoren. Där nämns bara avbokningar. Det vi ämnar göra är ju en "delavbokning".

Tacksam för snabb respons. Ev avresa i morgon...
 

Jaws

Medlem
Problemet är snarare om ni andra blir sjuka såvida inte vi pratar om vinterkräksjukan...
Jag hoppas o tror att det är övergående!
Förlåt om jag svarade på din tredje underförstådda fråga.
Gå på apoteket o köp immodium som bromsar upp.
Vi brukar köra med en knapp billig wiskey samt tvättsprit på kranar o dörrhandtag
Jag hoppas ni kan åka iallafall samt ha en trevlig resa Mvh/Jaws
 
Tack, det är nog den s.k. kräksjukan. Det har varit lugnt idag.
Har sökt Trygghansa och pratat med folk där, dock inte på rätt avdelning. Som det ser ut skulle det fungera med en delavbokning.
Vi får se, eventuellt tar vi det säkra före det osäkra och avbokar för allihop.
 
Och det är precis vad vi har gjort, framförallt var det hänsynsfrågan som avgjorde då kidsen verkar ok nu. Complete avbokning. Får ta turerna med reseförsäkringen nästa vecka.
 
Toppen