Senaste nytt

San Diego i november!

Hallå alla första klass resenärer, faktum är att jag tråkigt nog varken har poäng eller riksdaler att lägga på en premium upplevelse till södra Kalifornien så min fråga till er kunniga är: Vad är ett bra pris på en economy biljett till San diego? Jag föredrar Star Alliance bolag (p.g.a medlemskap i EB). Hade varit grymt om någon har ett förslag på en biljett som går att boka (helst första veckan i november).

Cheers happy flyers

/GC
 

Bonden

Medlem
Vill du åka star alliance så får du mellanlanda i USA (Inte kul),
Exempel på billiga resor:
Hitta billiga flygresor - Prisjakt

Om du inte har en hög status eller massor av poäng så hade jag rekommenderat att åka med Britsh Airlines några hundringar dyrare men du åker direkt mellan London och San Diego. Så slipper du mellanlanda i USA och riskera missa anslutningsflyg, några timmar i emigration är inte ovanligt..
 

jth

Medlem
Det tråkiga med EB/Star alliance är att om du ändå vill åka på billiga biljetter så hamnar du i en bokningsklass som i regel ger 25% poängintjäning - och då är det knappt värt besväret. Hur kul är det att bara få ca 2800 eurobonus poäng för en sån resa ?

Själv orkar jag inte bli lurad länge, jag åker BA på alla resor västerut där jag har chans att välja.

En snabb koll på nätet ger vid handen att du faktiskt åker billigast med BA också, ca 6500 kr första veckan i November.
Om du vill flyga med SAS så verkar det ligga på ca 7500 kr via ORD.
 

Dr. Miles

Expert
British Airways Executive Club har ändrat sin intjäningstabell några månader sedan.
Nu kan man tjäna 100% BA miles även på de billiga biljetterna.

Stockholm-San Diego(via London) T/R ger: (890 + 5469) x 2(T/R) = 12.718 BA miles
Jämfört med SAS EuroBonus är det självlklar bättre.
 

Senator

Moderator
Om du redan har tänkt hyra bil, så kan du gärna flyga till LAX också. Jag skall till San Diego nu på fredag, men flyger till LAX då det var 4.000kr billigare än vad SAN kostar i business. Det blir LX dit via ZRH, sen UA till DEN och hem med CO via LHR (en dags arbete) innan SK hem.

Om man flyger till LAX finns det flera alternativ som t.ex. LH och LX direkt från Europa.
 

Senator

Moderator
Jag tror att Gustaf vill köpa ekonomiklass biljett.

hej, jag såg detta men min poäng är den samma: om man väljer LAX och man skall ha hyrbil så finns det flera möjligheter med ett byte:
SK/NZ via LHR
SK/UA via LHR
LH via MUC/FRA
LX via ZRH

SK till ORD/EWR eller CO till EWR blir det samma om man väljer SAN, ONT, LAX, BUR eller SNA. Frågan är om man vill byta 2 gånger eller inte. Men, om man inte skall har bil sen hade jag åkt direkt till SAN.
 
Oj här går det undan, tack för alla svar! BA verkar ju klart bäst med tanke på flygbytet. Men är det bara dem som flyger till SAN direkt från Europa?

F.ö har jag ingen möjlighet till att hyra bil, att flyga till LA känns relativt uteslutet (om det inte är sjukt mycket billigare).
 
Toppen