Senaste nytt

Turkish Airlines öppnar nya linjer (Salzburg, Luxor, Colombo) samt ökar frekvensen på befintliga

PYRZ

Medlem
Enligt ett meddelande från TK till Istanbul börsen så har man bestämt sig för att öppna fyra nya linjer:

Salzburg, Österrike
Luxor och Aswan i Egypten
Colombo i Sri Lanka.

Står dock inga datum om när de kommer igång.
 

PYRZ

Medlem
TK har beslutat att öppna nya linjer till Baltikum och även utöka frekvensen för några av sina befintliga linjer.

  • Vilnius och Tallin planeras komma i gång 11:e Juni och trafikeras 3 gånger i veckan.
  • IST-DAC utökas från 4 avgångar till 5 from 31:a mars. From 2:a Juni utökar man till 7 avgångar.
  • IST-DOH utökas från 8 avgångar till 10 from 31:a mars
  • IST-KUL utökas från 3 till 4 avgångar from 25:e April.
Jag visste inte ens att TK skulle börja flyga till KUL. Vad jag vet så hade/har de codeshare med MH 3 ggr i veckan. Men nu verkar det vara egna plan (A343) som kommer gå 4 ggr i veckan. Codeshare flighten med MH dyker dock fortfarande upp när man söker.
 

MarcusC

Medlem
Känns snart som Turkish täcker flest destinationer i Europa....? Känns snart lika breda som KL eller LH...? Om man ser till hela Europa..?
 

A380*G

Medlem
Känns snart som Turkish täcker flest destinationer i Europa....? Känns snart lika breda som KL eller LH...? Om man ser till hela Europa..?

Problemet är dess geografiska läge. LH group är alternativ nästan oavsett var man åker till/från i Europa. Inte många som flyger ARN-IST-BCN tex.
 

PYRZ

Medlem
Det är intressant utveckling.
Turkish Airlines (TK) trafikerade själv Istanbul-Kuala Lumpur många år sedan men de la ner rutten senare.
Japp, för riktigt länge sen. Tror det var början av 90-talet?

Problemet är dess geografiska läge. LH group är alternativ nästan oavsett var man åker till/från i Europa. Inte många som flyger ARN-IST-BCN tex.
Håller med. Å andra sidan tror jag inte att TK är ute efter att flyga folk från Nord/Väst europa till Nord/väst europa. Där finns det alldeless för många alternativ. Däremot funkar deras geografiska läge väldigt bra om man ska till Afrika, Mellanöstern och Asien.

Jag undrar däremot hur länge till TK kan expandera? IST Ataturk kör redan över sin kapacitet och går på knäna. Och det nya planerade flygplatsen lär ju inte vara klar förrän om tidigast 3-4 år.
 

PYRZ

Medlem
Ytterligare en ny destination av TK, denna gång till Marseille.

Det blir tydligen deras femte destination i Frankrike. 4:e Juni är det premiär och kommer att trafikeras 4 ggr/v.
 
Last edited:
Toppen