Senaste nytt

Har någon bott på Country Inn Newark (EWR)? Erfarenheter?

Totopez

Medlem
Har någon bott på Country Inn Newark (EWR) och kan säga några ord om detta? (Agö, Sorry, härmar dig här)

Jag bodde där en natt förra året. Kom med en sen flight och skulle hem med SAS nästa dag, tyckte inte att det var någon idé att åka in till Manhattan. Bra pris, ok frukost, anständiga rum. Inte modernt, men rent och funktionellt. Gratis shuttle till EWR. Den stora vinsten med hotellet är att det ligger granne med Jersey Gardens oulet mall, där du kan fylla upp bagagekvoten på vägen hem. Rekommenderas!
 

jumbooze

Medlem
Jag bodde där en natt förra året. Kom med en sen flight och skulle hem med SAS nästa dag, tyckte inte att det var någon idé att åka in till Manhattan. Bra pris, ok frukost, anständiga rum. Inte modernt, men rent och funktionellt. Gratis shuttle till EWR. Den stora vinsten med hotellet är att det ligger granne med Jersey Gardens oulet mall, där du kan fylla upp bagagekvoten på vägen hem. Rekommenderas!

Toppen, då blir det Jersey Gardens :D Jag åker på "MileRun" CPH-EWR t/r med en övernattning i Newark och har precis planerat att shoppa loss där nu när dollar står ca 6.50 :-
 

Totopez

Medlem
Toppen, då blir det Jersey Gardens :D Jag åker på "MileRun" CPH-EWR t/r med en övernattning i Newark och har precis planerat att shoppa loss där nu när dollar står ca 6.50 :-

En klar fördel är att just Elizabeth där Jersey Gardens ligger inte har någon sales tax alls på kläder och skor. Hollister, A&F och Levi's har bra utbud, men det finns mycket att välja på. Senast jag var där blev jag tvungen att köpa en extra väska på plats. Som tur är lyckades jag flirta den igenom incheckningen utan att betala något extra...
 

Aramisa

Medlem
jumbooze skrev:
Har någon bott på Country Inn Newark (EWR) och kan säga några ord om detta? (Agö, Sorry, härmar dig här)

Vi bodde där 2 nätter 2011 när vi blev fast pga. orkanen Irene. Tyckte hotellet var trevligt, prisvärt & helt ok gym + pool! Frukosten var också ok, och så klart shopping på Jersey Gardens är obligatoriskt :)
 
Toppen