Senaste nytt

Promovideo - Trans Maldivian Airways

bL0m

Medlem
Tjena,

Här har vi ett klipp som gör längtan efter solljus ännu starkare (syftar på mig själv som befinner mig i Sverige). Detta klipp kommer från Trans Maldivian Airways och är en fin promovideo för sjöplansföretaget.

[video=youtube;PMo55H0LVLQ]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PMo55H0LVLQ#![/video]
 
I just love it!
50 sjöflygplan stationerade i samma hamn, tätast i världen?
Jag gjorde denna tripp för två år sedan, totalt en och en halv timma ToR, njöt av varje sekund!
Bara en sån sak som kö vid uttaxning med sjöflygplan, helt unikt.
 

Ozz

Medlem
Vi flög med TMA i februari förra året och det är utan tvekan en av de mest häftiga upplevelser jag upplevt. Lite kul att det finns lounger i de flesta pirerna, dessa drivs inte av TMA utan av lyxhotellen som har egna lounger. Detta är nog den mest spartanska lounge jag besökt med en drickakyl och en kaffemaskin. Egen brygga utanför loungen med vilfåtöljer var mycket passande då vi väntade in två resenärer som skulle till samma hotell. Kul att sitta där och kolla in den intensiva trafiken i hamnen.

Lite kul också att på vår flygning med totalt 6 pax så skulle två av dem av på ön innan oss så det var bara att gå ner och släppa dem för att sedan lyfta igen den cirka minuten som återstod till vår ö. Jag tror att jag har ett 20-tal bilder från flyghamnen och ungefär lika många från luften. Dessa ligger i den andra datorn men jag kan göra en ansträngning i helgen och lägga upp dem om intresse finns.
 

fly4fun

Medlem
Male TMA har en otroligt tät trafik (mer rörelser än CPH har en dansk kapten där nere berättat för mig). Detta är anledningen till att både Trans Maldivian och Maldivian Air Taxi installerat ADS-B mottagare i sina kärror (man vill se all trafik runtomkring och unvika kollisioner), och man kan även följa trafiken på Flightradar24.com. En annorlunda detalj är att de flesta piloter där nere flyger barfota :)
 
Toppen