Senaste nytt

Bra hotell på Mauritius?

pljung

Medlem
Hej,

Någon som kan rekommendera hotell på Mauritius?
Vill gärna ha en avkopplad miljö och stranden "utanför dörren".
Min budget tillåter c:a 1500 SEK/natt.
Även tacksam för tips om perioder då det är bäst att resa :)
 

segra

Medlem
1500:-/natt/pers? I vilket fall som helst så kan jag rekommendera Long Beach Mauritius.Long Beach, hôtel 5 étoiles Kanon hotell som ligger på stranden. Men frågar du mig så var inte Mauritius mycket att hänga i granen. Det Mauritius erbjuder hittar man billigare på andra ställen i världen till förmånligare priser. Var där månadsskiftet Mars/april och vädret var mycket bra då.
 

Alf

Medlem
Jag har bara hyrt lägenhet på Mauritius. Det finns många lägenheter att välja på om du går in på Blocket. Jag hyrde i Flick and Flac som är ett lugnt ställe nära till stranden. Det är en public strand så det är mycket av lokalbefolkningen där på helgerna för grillning. Jag har hyrt av en svensk, Svante Skeppström som är gift med en tjej från Mauritius och hennes familj fixar utflygter, transfer mm. Han har en hel del lägenheter och hyr ut till bra priser. Bra tid är nästan ha året, från nu till nov sedan börjar orkansäsongen
 

Longreach

Medlem
1500:-/natt/pers? I vilket fall som helst så kan jag rekommendera Long Beach Mauritius.Long Beach, hôtel 5 étoiles Kanon hotell som ligger på stranden. Men frågar du mig så var inte Mauritius mycket att hänga i granen. Det Mauritius erbjuder hittar man billigare på andra ställen i världen till förmånligare priser. Var där månadsskiftet Mars/april och vädret var mycket bra då.

Var skulle du dratt istället?
 

segra

Medlem
1500:-/natt/pers? I vilket fall som helst så kan jag rekommendera Long Beach Mauritius.Long Beach, hôtel 5 étoiles Kanon hotell som ligger på stranden. Men frågar du mig så var inte Mauritius mycket att hänga i granen. Det Mauritius erbjuder hittar man billigare på andra ställen i världen till förmånligare priser. Var där månadsskiftet Mars/april och vädret var mycket bra då.

Var skulle du dratt istället?

Karibien tex. Jag var inte så speciellt imponerad av Mauritius men smaken är som baken. Jag hade förväntningar som kanske var för högt ställda... Hela familjen var rörande överrens att Tex Casa de Campo på Dominikanska republiken var ljusår bättre i alla avseende, men så spelar vi golf på våra semestrar och då ligger Casa de campo ljusår före många destinationer i världen.
 

MartinH

Medlem
Vi bodde på Hilton, utanför Flic En Flac. Som Guldmedlem blev vi uppgraderade till svit med absolut bästa läget på resorten, altanen var i direkt anslutning med stranden :)
Hotellanläggningen var fin, men restaurangerna var riktigt dyra. Brukade ta taxi in till Flic En Flac för att äta (man kan väl iofs promenera, men det blir så varmt då...!).
Som andra här har sagt, vi blev lite besvikna på Mauritius, det var inte riktigt det tropiska paradis vi hade föreställt oss. Turisthålan Grand Baie kunde lika gärna vart valfritt ställe på Kreta typ.
 

Homer

Medlem
Bott på Intercontinental som var mycket bra.
Sevärdheterna på ön ser man på 3 dagar med hyrbil, fast slappa några dagar på en lyxig resort är ju trevligt.
De offentliga stränderna är däremot inte speciellt trevliga.

Vill man se fin natur, höga berg, djupa dalar och aktiva vulkaner kombinerar man
med Reunion, som bara är en 45mins flygtur bort Reunion Island Tourism Board - On land.
Där finns däremot få/inga bra stränder.
 
Toppen