Senaste nytt

"SAS har Europas bästa flygplansmat"

joemume

Medlem
Men för h......

Varför finns inte Swiss med i denna jämförelse? SAS-maten känns ju inte helt på par med Swiss, om man säger...
 

MarcusC

Medlem
SAS varma mat i Business kanske kan komma in på topp 3....men tja....Skyscanners enkäter e väl inte direkt vetenskapliga heller...
 

Dr. Miles

Expert
Problemet med sådan enkät är att det är få som har provat olika flygbolags måltider, i alla fall inom Europa.
Jag är lite förvånad över att SAS inte var i kategorin Lågprisflyg (LCC).
 

Palazzi

Medlem
Överraskande resultat, minst sagt... Kanske än mer förvånande att de är trea på long haul. Kanske för få som testat andra bolag? Fanns det månne en gräns för hur många röster som krävs för att räknas med i undersökningen.

En god idé är att, under året, göra en egen undersökning på Businessclass.se om detta :)

Inom Europa:
1. Aegean
2. Aeroflot
3. Swiss
4. Air France
 

Alf

Medlem
Jag får det inte heller att överensstämma med verkligheten, som sagt var är Swiss och Austrian.
Med all den erfarenhet som finns på detta forum tror jag att Businessklass.se skulle kunna göra en bättre betygssättning och rangordning.
 

Hall

Medlem
Något oväntat men business ex-ARN är ofta riktigt bra så där kan jag nog tänka mig en hög placering. OS med sin DO & CO mat hamnar dock högre. Framgår det någonstans om rankningen gäller ekonomi eller business?
 

PYRZ

Medlem
Det går väl inte säga att denna undersökning är vetenskapligt direkt heller med endast 550 som har frågats... Undrar om vad dessa människor åker med annars? Ryan? Speciellt med tanke på att man inte får mat på SAS...

Personligen tycker jag att TK har bästa maten på econony inom Europa (har inte åkt med Austrian på väldigt länge men det är väl Do&Co som är catering bolag där också.)
 
Toppen