Senaste nytt

Full i Köpenhamn en torsdag, vart skall jag gå?

niksal

Medlem
Hejsan,

Min motsvarande fråga över på Flyertalk har inte fått några svar, så vi tar det här istället då.

Vi är ett gäng kolleger som spenderar en torsdag kväll i Köpenhamn, med inte alltför allvarligt program på fredag. Så frågan är, vart skall vi ta oss för att dricka flera öl i Köpenhamn en torsdag kväll efter att middagen är avslutad (ca 8-tiden kanske)? Jag tar gärna emot förslag på både områden med pubbar/barer eller om det finns något ställe t.ex. med bra happy hour på torsdagar så går det också bra. Inte för fint, ljudnivå så att man kan diskutera, om det senare finns t.ex. live musik så går det också.

Tackar på förhand!

Niksal
 

Agö

Medlem
Några tips:

1. Mikkeler, ett av mina stamställen när jag går ut här. Liten bar, bra stämning, bra läge på Vesterbro (fem minuter från Centralstationen). Riktigt bra öl från eget bryggeri. Mikkeller | Welcome

2. Bang & Jensen, står sig fortfarande. Istedgade är ju rätt livlig ;) Cafe Bang & Jensen | Cafe & Bar på Vesterbro

3. Victor, Köpenhamns Sturehof/Riche. Café Victor. Undvik maten som är kass men bra läge vid Kongens Nytorv/Nyhavn.

4. Annars finns det en mängd fantastiska brunbarer på sidogatorna från Ströget. Var för inte så länge sedan på denna
Wessels Kro - Barer - Ibyen.dk. Minns inte mycket efter den blöta kvällen. Även denna är juste Ølbaren.

5. I avdelningen cocktailbarer rekommenderar jag mitt vardagsrum Salon 39 (About Salon 39 - Salon 39) och givetvis Ruby's (Ruby Cocktail Chronicles | Ruby Cocktail Bar).

6. Avsluta kvällen på The Union (The Union) - där man får ett bevis på skillnaden mellan dansk och svensk alkohollagstiftning och Simon's. Simons Natklub København // Simons Night Club Copenhagen

Enjoy!
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag tar gärna emot förslag på både områden med pubbar/barer eller om det finns något ställe t.ex. med bra happy hour på torsdagar så går det också bra. Inte för fint, ljudnivå så att man kan diskutera, om det senare finns t.ex. live musik så går det också.

Är ingen expert på Köpenhamn, men med den specen skulle jag ta mig till Nørrebro (St Hans torv) eller Vesterbro (tänk Möllan resp Södermalm fast både livligare och skabbigare).

Jag *tror* att Vesterbro är snäppet finare/mer upputsat. Nordens i särklass billigaste happy hour i de där kvarteren. Även om jag inte druckit där sen 90-talet och priserna säkert har gått upp, fick man på den tiden tequila shots för 10 dkr.

Edit: Jaha, där fick du tips av en som känner till stan betydligt bättre, då skulle jag lyssna på honom istället :)
 
Toppen