Senaste nytt

Rutter med Asianas nya första klass

GillBates

Medlem
Jag blir inte riktigt klok på vilka rutter Asiana åker med sin gamla respektiva nya F produkt på 777. Har hittat en F award LHR-ICN med flygplanstypen 777-200LR(Awardtravelr). Går man in på Asianas hemsida så finns det två olika 777 med F (ingen som heter LR). Den ena har benämningen 246 (nya F) och den andra benämns 262 (gamla F). Någon som vet?
 

Magino

Medlem
Asiana har endast två klasser på flyget till LHR, så där hittar du ingen F. Nu vet jag inte om detta stämmer fortfarande men tidigare körde de ICN-ORD med den nya F produkten.
Den enda destinationen i Europa som OZ har F på är till FRA och dit kör de en gammal 747-Combi
 

Palazzi

Medlem
Tycker överhuvudtaget att det är svårt att hitta linjer med F, oavsett bolag... Ska de vara en skattjakt att finna första klass? Kan bolagen inte bara publicera vilka linjer de har olika klasser, och sedan hålla sig till det?
 

Dr. Miles

Expert
Enligt Korea Heralds artikel ska det vara:
  • Seoul-Chicago
  • Seoul-Tokyo
  • Seoul-Ho Chi Minh City

Korea Herald skrev:
Asiana Airlines said Sunday that it has launched a new type of first-class service, OZ First Suite, which is based on the concept of “hotel suites transplanted in an air carrier.”

Limited to three routes ― Incheon-Chicago, Incheon-Narita and Incheon-Ho Chi Minh ― the new premium service is offered only on the B777-200ER aircraft at present. The Incheon-Chicago flight runs four times a week, the Incheon-Narita flight four times a day, and the Incheon-Ho Chi Minh flight two times a day.
 

Magino

Medlem
Men det gjorde jag ju på Awardtravelr?!

Märkligt? är du helt säker att du hittade en F plats med OZ mellan LHR-ICN. När jag tittar på några dagar utspridda över året ser jag inte en enda gång som de erbjuder F på denna rutt. Lyckas inte heller hitta någon info om att de har börjat med F på denna rutten. Skulle vara mycket intressant att höra viken dag du lyckas hitta en plats i F.
 
Toppen