Senaste nytt

Betala 10% mer och välj var du sitter!

agehall

Medlem
Fick just min bokning med BA biljetterad och gick in i MMB för att se vad det skulle kosta att välja plats. Döm om min förvåning när jag inser att det skulle kosta nästan 1700:- för att få välja sittplats på upper deck.

Jag hade kanske svalt ett par hundra för att få välja säte, men att betala nästan 10% extra för att få göra det kommer inte på fråga! Jag lär överleva oavsett vilket säte jag får så länge det är C/F.. ;)

Det fick mig att fundera, betalar verkligen folk för att välja säte, eller är detta bara ett sätt att erbjuda möjligheten att förboka ett säte även till de som inte har status? Det skapar ju en mer värdefull förmån för de som har status, så jag kan väl förstå att BA gör så men ändå - jag är nyfiken på ifall någon tar erbjudandet...
 

Senator

Moderator
Aldrig betalat, avskyr detta som pesten! Inte när jag var en "lowly" Blue betalade jag för detta. Sjukaste är att när jag har bokat resa åt andra med min Avios så får jag inte boka platser i annat än F om jag inte är själv med. Jag bokade 3x 2 400kr biljetterna till London på samma PNR i höstas, då gick det... Annars, måste mina medresenärer betala om detta ligger på annan PNR än den jag är med på än om jag betalar. En av sämre delar med BA (fram till man blir Bronze, då bokar man 7 dagar innan eller Silver, vid bokningstillfälle).
 

agehall

Medlem
Jo. När jag landar i MSY bör 300TP dyka upp på kontot så hemresan hoppas jag kan förbokas. Får hoppas att 64 A/K finns kvar då. :)
 

ucce

Medlem
Det är mycket bra för oss som har status och medför att bra sittplatser nästan alltid finns att välja för oss. Kort och gott sjukt bra om man har silver eller guld!

Håller helt med - detta är toppen eftersom det nästan alltid finns upper deck för statuspax :)

@agehall: sen skulle jag slå ett slag för 62A/K istället för 64, men smaken är som baken och här diskuterats förr
 
Toppen