Senaste nytt

I skivspelaren just nu!

Palazzi

Medlem
Då jag uppfattat många på detta forum som riktiga livsnjutare vill jag gärna veta vilken musik ni ackompanjerar er G&T, Whisky, Cognac etc med på kvällskvisten :)

Musik är det jag själv spenderar mest pengar och tid på, efter mina resor. När man har en stressig vardag är det skönt att kunna luta sig tillbaka för en stund...

Dela gärna med er av artister, skivalbum mm. Om ni önskar delge er låtlista på Spotify är såklart även det välkommet.
 

Palazzi

Medlem
Själv lyssnar jag verkligen på allt möjligt, och min musiksmak blir bara bredare för varje dag som går. Blues är fortfarande det som ligger mig närmst om hjärtat, men jag har en allmän förkärlek för det särpräglade (t.e.x Japansk Jazz/Rock).

Veckans musik
Blues
Burning Up- Thorbjorn Risager (Danmark)
I Smell Smoke - Johnny Winter
Sloe Gin - Joe Bonamassa
The Super Natural - John Mayall & The Bluesbrakers (Bästa avslappningen på flyget)
The Thrill is Gone - BB King
Empty Promises - Michael Burks
Ain't no Sunshine - Freddie King
Yours for a Song - David Hole
I Wonder - Robert Cray
Beautifully Broken - Gov't Mule

Avslappning
Theme from Shindler's List- Itzhak Perlman
Reprise - Joe Hisaishi
Piu Jesu - Sarah Brightman
Cortoz A Ran - Denez Prigent
Eloi - Klaus Badelt
Love on a real train - Tangerine Dreams
Miss Sarajevo - Pavarotti & Friends

Jazz
The Touch of your lips - Ben Webster
In a sentimental Mood - Sonny Rollins
Old fashioned morphine - Jolie Holland
It's always you - Chet Baker

Funk
Elegy - Colloseum
Shine on - George Duke

Rock
Gimme Shelter - The Rolling Stones
Shadow on the sun - Audioslave
Vagabond Moon - Willie Nile
Run to You - Bryan Adams

Rapp
Juicy - Notorious Big
The Message - Nas
Jag skiter i - Köza
Kan inte se det - Hofmästarn

Svensk musik
Får man leva för det - John Holm
Blommorna - Jonathan Johansson
Strövtåg i Hembygden- Mando Diao

Musik på andra språk
La differenza tra me e te - Tiziano Ferri (Italienska)
E dimmi che non vuoi morire - Patty Pravo (Italienska)
If - Chage & Aska ( Japanska)
Night Walker- Yumi Matsutoya (Japanska)
 

NyfikenGrau

Medlem
Jag hattar hit och dit i min musiksmak men lyssnar väldigt intensivt när jag väl hittat ett band som träffar rätt. Generellt ligger min smak åt det rockigare hållet, men kan lyssna på Enya, Bach, svensk folkmusik eller reggae beroende på humör.

Senaste dygnet har jag lyssnat på:

Of Monster and Men - From Finner
Die Toten Hosen - Alles Aus Liebe
Iggy Pop - Cry For Love
Raphael - Adieu Haïti
Dandy Warhols - Not If You Were The Last Junkie On Earth
Indochine - Alice & June

Man kan nog säga att samtliga grupper ovan spelas rätt friskt hos mig, i synnerhet Dandy Warhols och Indochine. Lyssnar av och till intensivt på The Sisters of Mercy, men det blir mindre i takt med att det inte produceras något nytt längre därifrån.

Här är en skön flyglåt förresten, verkar vara oenighet om det bygger på en verklig incident eller ej när man söker på nätet - har SAS haft problem vid inflygning till JFK med en 747 nån gång?

Saxon - 747 (Strangers In The Night)

Bakgrund:
Saxon
 

Valley

Medlem
Jag hattar hit och dit i min musiksmak men lyssnar väldigt intensivt när jag väl hittat ett band som träffar rätt. Generellt ligger min smak åt det rockigare hållet, men kan lyssna på Enya, Bach, svensk folkmusik eller reggae beroende på humör.

Senaste dygnet har jag lyssnat på:


Die Toten Hosen - Alles Aus Liebe
Iggy Pop - Cry For Love


Bakgrund:
Saxon

Toten H & Iggy - Now we're talking :)
Trevligt att se att man inte är ensam.

I bilen just nu rullar 90% hårdrock (Rockklassikers Top 666-lista) och 10% svensk punk med främst DLK, Charta 77, John Lenin, KSMB.
Beroende på vad för möten jag skall ha så blir det lite olika stuk.

Försäljningsmöten - Pepper mig med att blåsa ut högtalarna med t ex. Maiden - Two minutes to midnight, Rage Against the Machine - Killing in the name of, Metallica - Master of puppets, o dl.
Andra möten och hemresor brukar bli lite lugnare. Bon Jovi, Eagles, Rainbow, etc.

Hemmavid blir det förutom ovan. Allt från Jussi Björling till Grisen skriker, Sham 69, Nina Hagen, Eldkvarn, mm, mm.
Viss förkärlek för Punk
 
Toppen