Senaste nytt

Bra Champagne ställe i Stockholm?

Bonden

Medlem
Har upptäckt att det finns många Champagne-glada Stockholmare här och det kanske finns någon som har lust att hjälpa en ovetande BC medlem :)

Skulle vilja hitta ett ställe och inta Champagne med följande profil:
* Funkar bra tillsammans med 2 andra kollegor
* Innan klockan 17 (Vardag)
* Inte allt för långt från Centralstationen (30 min promenad typ)

Önskemål:
* Gärna trevligt sortimente med typ Krug och gärna ett ok sortiment på glas.
* Prisvärt är alltid trevligt.

Har som sagt ingen anning var man skall gå, så tips emottages tacksamt!
 

Bamsefar

Medlem
NK Har en Champagnebar vid klockor & juveler, men deras utbud är troligen något mindre. Men en Krug Grand skall gå att få!
 

Bonden

Medlem
Har faktiskt varit på NK's Champagnebar, jag är väll inite helt sålt på stället.
Vita slitna läderpallar och en lite snobbig och oengagerad feeling men det kanske är jag som är kräsen?
 

Bamsefar

Medlem
Kan hålla med om de slitna läderstolarna, men om du inte gillar snorkighet så är ju Pontus ännu värre....

Svårt att få till utan snorkighet i Stockholm antagligen om det är så du känner, det verkar ingå i storstaden...

Jag har dock alltid mötts korrekt på NK Champagnebar, även om jag tycker att det vore nice med KRUG vintage också och inte bara Grand flarran (som alltså är en blandning av olika vintage champagner - same same but different typ).
 

yopeyo

Medlem
Om du vågar prova något roligare än de stora kända husen kommer här ett tips: Royal Copenhagen har ett helt fantastiskt utbud av mindre odlarchampagner till riktigt bra priser i sitt café på nedre botten i Mood-gallerian. Testa t ex Vouette & Sorbée Fidèle av Bertrand Gautherot, inte helt lätt att få tag i och efter en stunds luftning i glaset :D
 

sembl

Medlem
Hej Bonden,

Personligen skulle jag satsa på Cadierbaren på Grand Hotell.

Pontus på Onsdagar är trevligt, 395:- per flaska Bollinger, trångt och högljutt tyvärr.

Le Rouge i gamla stan är också trevligt men öppnar inte förrän 17

NK skulle jag hålla mig borta ifrån. Dålig service och obekväm seating.

Jag efterlyser mer riktiga champagnebarer som inte är nattklubbar i sthlm. Ta Berlin som ett exempel. På KaDeWe finns det några trevliga champangebarer med mycket bra service. La Fayette på nedervåningen finns det några trevliga med och inte att glömma Galleria Kaufhof vid alexanderplatz med ett suveränt champangeutbud där man även kan handla med sig flaskor.
 
Toppen