Senaste nytt

Vilka europeiska flygbolag har fri dryck och snacks under hela flygningen i economy?

Stefan62

Medlem
Vilka flygbolag erbjuder "servering" under hela flygtiden på longhaul i economy?

Jag vet att KLM har det, men att SAS däremot erbjuder dryck mot betalning.

Hur är det på LH, AF, BA, LX, SN osv?
 

Alx

Medlem
För AF, LH, BA, OS och LX är fri dryck genom hela flygningen en självklarhet, ja till och med alkoholhaltig sådan.

SK är nog rätt så ensamma om sin nya dumsnåla besparing på alkoholfritt. Antar att DY kommer att ansluta sig till SAS lågservicekoncept, precis som sig bör när det gäller lågservicebolag.
 

Agö

Medlem
AF serverar till och med champagne i ekonomiklass. Om du har tur är den inte uppdrucken när vagnen kommer till dig.
 

erc

Medlem
2006 ARN-EWR med SK: fri servering
2008 LHR-LAX med BA: fri servering
2009 AMS-SEA med KL-biljett ombord på DL-hårdvara (om än NW-målad): fri servering
2010 OSL-PHL med US: fri servering
2011 LHR-DEN med BA: fri servering
2012 FRA-PHL med US: fri servering

Notera att resandet i många fall gjorts med infants varvid frekvensen av alkoholhaltiga beställningar varit begränsad.
 

pst

Medlem
Är det bara jag som tycker mig se sambandet mellan att länder som traditionellt har problem med enstaka hårt supande (Norden, Östeuropa) alt en puritsansk inställning till alkohol (USA) ofta har flygbolag som begränsar alkohol i ekonomi? Undantaget får väl antas vara Storbrittanien och BA.
 

Sofia

Medlem
QR har generös servering av snacks och drycker, inkl alkohol och tom champagne (på rutter till/från europa än så länge) i ekonomiklass.
 

henkedio

Medlem
Vad jag har förstått så bjuder inte United på någon alkohol överhuvudtaget iom man åker över atlanten, om man däremot åker över stilla havet så är det gratis. Någon som kan bekräfta detta?
 

NyfikenGrau

Medlem
En detalj i sammanhanget som jag tycker har viss komfortbetydelse, är om det finns bolag där man alltid blir tillfrågad respektive alltid måste fråga själv.

Från mina fåtal resor:
AF, LH, DL fått fråga själv
BA, OS erbjuden regelbundet utan att behöva fråga.

Men jag har flugit så sällan så jag kan inte dra några generella slutsatser, kan ha berott på aktuell personal.
 
Toppen