Senaste nytt

Förslag på flygbolag/rutt - Stockholm-Miami

Stefan62

Medlem
Någon som har förslag på vilket flygbolag man ska välja för privatresa till MIA?

Economy - LX?
Business - ?

Byte av flyg är inget hinder, men om man kan undvika amerikanska bolag på längre sträckor så är det bra.
 

Senator

Moderator
Alla 3 allianser har nu rea pris på ca 18 000kr i affärsklass. Boka innan 1 februari. Jag hade åkt Swiss via ZRH (11 avgångar i veckan) eller BA via LHR.
 

Traveller

Medlem
Jag åkte ju just den här resan nyss.. Då med LH A380 i Biz (var ju i kö på 1a men bara ett säte fanns ledigt så det blev biz). Inte så roligt tycker jag.. För mycket folk för att kännas som en bra Biz och med LH stela servicekoncept. Du skrev att du inte var så sugen på Amerikanska bolag och jag har inte heller haft några bra känslor för dessa men hade en riktigt bra upplevelse nyss. Mitt förslag är att du försöker få upper deck på en United kärra till MIA. Flög med dom tillbaka och det var rena rama första klass servicen där vi satt på rad 12 upper. Maten var helt enkelt fantastiskt god och dessutom riklig med 3 + 1 rätters.

- Förrätt med stor sallad, dressingar, vitlöksbröd, olika viner osv
- Varmrätt var en stor fet köttbit med potatisgratin och grönsaker, bröd och olika bra viner.
- Efterrätten var en ostbricka med tre olika ostar, vindruvor och kex som serverades med port om så villes
- Glass till Kaffe/Te och andra spirits

Frukosten var också riktigt bra. Mycket mat, perfekt omelett, helt enkelt riktigt bra

Pris, sökte nu i april från 16900 kronor i biz ARN-MIA.Dock verkar snabbaste flighten vara ARN - FRA - MIA med LH.

Bara som ett alternativ och tips... Trevlig resa!
 
Last edited:
Toppen