Senaste nytt

Biljett förslag Stockholm Vegas med stopp i San Francisco?

Transit

Medlem
Hej ny här och har en fråga.

Ska till Vegas (åker dit ofta) och tänkte flyga och besöka en vän i San Fransisco i samband med denna resa.
Flyger ofta economy extra men trött på att hamna i economy på inrikesflight USA som jag ofta gör då bokningen sker med SAS och detta alternativ ej verkar finnas inrikes USA.
Flyger business om eco extra biljetter är dyra men undviker det annars då jag betalar själv för mina biljetter.
Vad är bra alternativ om jag vill flyga SAS / Star Alliance, gärna eco extra så långt det går och få lite eurobonuspoäng?

Lite om hur jag flyger. Är EBG och flyger betalar gärna för eco extra Long Haul vilket jag känner som en prisvärd produkt.
Använder ibland option town och uppgraderar till Business om möjligt med poäng.
Åker till USA ca 15 / år och flyger en hel del i Europa och övriga värden.

Är extremt orutinerad biljettbokare, brukar glida in på SAS och boka min biljett men nu blivit trött på att flyga genom USA på deras inrikes då jag alltid hamnar bredvid en människa model större.

Förslag mottages tacksamt.
 

Senator

Moderator
Biljett förslag Stockholm Vegas med stopp i San Fran?

Välkommen hit! Lufthansa/United/Swiss i affärsklass "Z" ligger på ca 24 000kr i affärsklass och tillåter stop både ut och hemresa. Så om du vill stanna t.ex. i NYC på utresa och LAS på vägen hem är detta ett ganska bra pris
 

agehall

Medlem
Snart (läs "om ett par månader") börjar ju SAS flyga till SFO. Då kan du flyga economy extra med SAS hela vägen dit och sedan får du väl stå ut med economy sista biten...
 

cmj

Medlem
Annars flyg SAS t/r till SFO i Economy Extra och köp en separat biljett från SFO till LAS i "First". Slumpade datum i mars och en t/r i "First" från SFO till LAS kostar runt 3300SEK.
 

gdaily

Medlem
Annars flyg SAS t/r till SFO i Economy Extra och köp en separat biljett från SFO till LAS i "First". Slumpade datum i mars och en t/r i "First" från SFO till LAS kostar runt 3300SEK.

Å andra sidan, SFO-LAS tar väl en timme ungefär, det står man väl ut i monkeyclass. Lägg pengen på en bra bra biljett med SAS direkt till SFO och sedan en billig inrikes i USA...
 

mry

Medlem
Jag skulle rekommendera att du flyger SAS direktlinje till SFO från CPH och sen bokar en till biljett till SFO-LAS-SFO och sen flyger hem med sas flyget till CPH.
 

Paby

Medlem
Om du ska boka innan 1 februari så rekommenderar jag att boka till SFO och tillbaka med UA på deras kampanj i BusinessFirst (TATL) och First (inrikes). Sedan köper du en separat biljett SFO-LAS-SFO. Bokade själv för 18500 kr tidigare i veckan och det finns mycket tillgänglighet framöver. Bokningen ger inte lika många EB-poäng som Eco Extra med SAS men en behagligare resa hela vägen.
Finns många varianter på routing t.ex. ARN-EWR-SFO (757 över Atlanten i en riktigt trevlig liten kabin) eller varför inte via FRA eller LHR.
I kampanjen ingår också LH-flighter men tänk på att flighter med LH på kampanjen ger betydligt mindre poäng till EB än med UA.
 
Last edited:

Transit

Medlem
Detta verkar vara ett bra alternativ.
Vad genererar en resa i poäng (EBG) med UA till SFO om man skulle hitta en biljett för 18500:- vet du detta?
 

Transit

Medlem
Tack för alla svar.
SAS direkt SFO verkar ju trevligt när drar den rutten igång?
Lite surt att vi inte får fler direkt med SAS mot Nordamerika.

Väl mött.
 

agehall

Medlem
Det beror på bokningsklass vad en UA-biljett ger. Spelar ingen roll om du är EBB eller EBG - du får ingen bonus om du inte flyger med SAS.

SAS börjar väl flyga på SFO i April tror jag. Kommer inte ihåg exakt datum nu.
 
Toppen