Senaste nytt

Hur är Delta Airlines i business resp economy?

Stefan62

Medlem
Jag är på väg till MIA i början av april.

Troligen blir det KLM, men en av flighterna över Atlanten går med Delta Airlines och därför undrar jag hur är deras economy respektive business är vad gäller service, mat och dryck?
 

Mickey

Medlem
Har endast flugit med DL en gång i economy i deras 767:a och måste säga att det var min sämsta longhaul flygning någonsin. Den hårda produkten var utdaterad och maten var under all kritik både när det gällde smak och valmöjlighet.
När det gäller servicen så var den medioker då dem hade alldeles för få drinkrundor mellan måltiderna samt att inga varma handdukar delades ut innan maten.
 

pst

Medlem
Jag har bara erfarenhet av ekonomi på Delta long-haul. Det var bra IFE med många filmer på A330 men det finns många plan utan denna. Maten var rätt tråkig men öl och vin ingår i om man behöver bedöva smaklökarna. :) Som hos de flesta amerikanska bolag var det en ganska oengagerad men "påklistrat" trevlig service. Snäppet under de flesta europeiska bolag helt klart men aningen snäppet över United skulle jag säga.
 

twiggs

Medlem
Har endast flugit med DL en gång i economy i deras 767:a och måste säga att det var min sämsta longhaul flygning någonsin. Den hårda produkten var utdaterad och maten var under all kritik både när det gällde smak och valmöjlighet.
När det gäller servicen så var den medioker då dem hade alldeles för få drinkrundor mellan måltiderna samt att inga varma handdukar delades ut innan maten.

Economy + modern "hårdvara" + valmöjligheter när det gäller mat + många drinkrundor mellan måltiderna + varma handdukar innan måltiden + god servicenivå?

Någon hade visst höga förväntningar, vill jag mig ana?
 

Mickey

Medlem
Economy + modern "hårdvara" + valmöjligheter när det gäller mat + många drinkrundor mellan måltiderna + varma handdukar innan måltiden + god servicenivå?

Någon hade visst höga förväntningar, vill jag mig ana?

IFE med AVOD är nästan standard idag hos dem flesta bolag som flyger longhaul, 2 kötträtter att välja mellan brukar också vara standard, drinkrundor är också en standard företeelse, varma handdukar delar dem ut när man flyger charter och beställt måltid samt inrikes när man flyger TF, servicenivån brukar vara god hos dem flesta bolag i economy som jag har flugit med så kan inte på något sätt påstå att jag hade höga förväntningar.

Kanske har flugit för mycket i business/first så att du inte har något perspektiv om hur det ser ut i ekonomi, vill jag mig ana?
 

twiggs

Medlem
IFE med AVOD är nästan standard idag hos dem flesta bolag som flyger longhaul, 2 kötträtter att välja mellan brukar också vara standard, drinkrundor är också en standard företeelse, varma handdukar delar dem ut när man flyger charter och beställt måltid samt inrikes när man flyger TF, servicenivån brukar vara god hos dem flesta bolag i economy som jag har flugit med så kan inte på något sätt påstå att jag hade höga förväntningar.

Kanske har flugit för mycket i business/first så att du inte har något perspektiv om hur det ser ut i ekonomi, vill jag mig ana?

Varm handduk har jag aldrig hört talas om att någon fått i ekonomiklass på något flygbolag på flera tiotals år förutom på TF förstås. Hur det funkar på charter har jag ingen om, sådant befattar jag mig inte med. Två kötträtter brukar jag vara glad om jag får lov att välja bland ens i Business (läs: kan absolut ej sägas vara standard!!!). Hur det är med drinkrundor mellan måltiderna bakom draperiet vet jag inte så antar jag att man får lov att resa på sig och gå bort till galley utöver de få gånger kabinpersonalen går genom kabinen med sina vagnar. Vad god servicenivå är för dig är inte det för en annan och när du reser med ett amerikanskt flygbolag så väljer du att resa under amerikanska premisser. Så är det bara.

Angående mina egna resvanor, så stämmer det du skriver helt! :)
 

Mickey

Medlem
Varm handduk har jag aldrig hört talas om att någon fått i ekonomiklass på något flygbolag på flera tiotals år förutom på TF förstås. Hur det funkar på charter har jag ingen om, sådant befattar jag mig inte med. Två kötträtter brukar jag vara glad om jag får lov att välja bland ens i Business (läs: kan absolut ej sägas vara standard!!!). Hur det är med drinkrundor mellan måltiderna bakom draperiet vet jag inte så antar jag att man får lov att resa på sig och gå bort till galley utöver de få gånger kabinpersonalen går genom kabinen med sina vagnar. Vad god servicenivå är för dig är inte det för en annan och när du reser med ett amerikanskt flygbolag så väljer du att resa under amerikanska premisser. Så är det bara.

Angående mina egna resvanor, så stämmer det du skriver helt! :)

Varm handduk delas åtminstone ut ut på AF, AY, CX och KL, sen finns det garanterat en hel del andra bolag som också delar ut varma handdukar. Har även varit erbjuden 2 kötträtter på AF och CX samt när jag flugit charter som sagt.
Drinkrundor brukar dem ha med jämna mellanrum antingen med vagnen eller att flygvärdinnorna har brickor som dem går runt med, så nu vet du det ;)
 

Jonas C

Medlem
Att jämföra amerikanska flygbolag med Europeiska/Asiatiska är som att jämföra äpplen med apelsiner. Skulle nog säga att förväntningarna på amerikanska bolag bör hållas låga oavsett kabin.
 

palmen

Moderator
Varm handduk är nog inget man kan förvänta sig, ibland får man det och ibland inte (inget jag har lagt på minnet vilka som delar ut). Däremot har jag aldrig varit med om att man fått välja på 2 kötträtter i economy, alla gånger jag flugit economy på longhaul så är det en kött och en fisk att välja på (eventuellt kött eller kyckling). I bästa fall finns båda måltiderna kvar när vagnen kommer till din plats.
De bolag jag har erfarenhet med är Thai, Cathay, Qantas, Air Canada, Singapore Airlines. Vad jag kan komma ihåg så kom alla ut med en bricka med juice/vatten mellan måltiderna, men ingen riktig dryckesservering i form av att hela vagnen var ute.

När jag flyger economy förväntar jag mig 2 måltider och lite att att dricka mellan måltiderna, inget mer än så. Vad måltiderna består av samt vad som finsn att välja på i drickaväg är inget jag ställer några som helst krav på även om man gärna skulle vilja ha lite mer att välja på.
 
Toppen