Senaste nytt

Har British Airways något annat telefonnummer? De skickar mig vidare...

Måste ändra en bokning.
Ringer numret på deras hemsida: +46 (0)770 110 020

Har prövat i säkert 1 timme nu med xx antal samtal.
Varje gång säger dom: Alla våra agenter är upptagna, för att minska din väntetid kommer vi skicka dig vidare till en engelsk talande agent.

Jag vill prata med en svensk agent, ska det vara så svårt? :(
(Dom kan väl i alla fall fixa möjligheten att stå i telefonkö, inte bara skicka vidare...)

Edit: Tråd kan slängas, fick prata engelska i alla fall, dom vägrar ju svara på Sverige kontoret..
Engelska är ju inget man föredrar som nyvaken direkt. :eek:
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag märkte just samma sak. Det är ohyggligt störigt att man väljer svenska och sedan ändå skickas till UK. Kan man inte få välja ifall man hellre vill sitta i telefonkö?
 

Senator

Moderator
Man hamnar iofs i Bremen, och antalet svensktalande agenter är rätt begränsat, har väl stött på total 3 under min tid. Vill dock påpeka att ni ringer British Airways och inte Swedish Airways så det finns en viss logik i att det blir engelska :p På Swiss finns det inte svenska längre, och när man ringer Lufthansa vet jag inte då SEN numret är bara engelska, så "this is the way it is".
 

Dr. Miles

Expert
När det gäller kundtjänst på flygbolag, ringer jag ibland till deras kundtjänst i andra delar av kontinent (t ex Japan, Australien, USA osv) när telefonkö i Sverige/Europa är lång.
Det brukar hjälpa, i alla fall med United och American Airlines kundtjänst.
 

agehall

Medlem
Jag har inget emot att tala med en engelsk agent, men om jag erbjuds service på svenska och vill ha det så tycker jag det är fult att de bara gör bait-and-switch.
 

Concorde

Founding Member
Värst vad du var vresig:)
Som Senator säger har det alltid varit Bremen som assisterar EU medlemmarna. Ibland talar dom svenska ibland inte.
 

agehall

Medlem
Jag tycker bara att presentationen av erbjudandet är lite missvisande.

De är ju iaf artiga och frågar om det är OK att de betjänar mig på engelska när de svarar. Det ska de ha cred för.
 

Amarone

Ny medlem
Har BA ett nytt kontaktnummer till Executive Club för 020 numret på deras sajt funkar inte

Contact Executive Club
Tel: 020 79 5262 (lokalsamtal)
+46 858 770 518 (från utlandet)
Fax: +46 850 163 143
Mån–fre kl. 09:00–18:00

Med post British Airways Executive Club
28365 Bremen
Germany
 
Toppen