Senaste nytt

Helt omöjligt att boka om en Economy - Fixed med SAS?

heltskumt

Medlem
Hej!
Är det verkligen helt omöjligt att boka om/ändra en Economy -Fixed biljett med SAS?
Resan är till Bangkok via Köpenhamn (Från Arlanda). 16 feb till 15 mars.
Har fått lite extra ledighet och skulle vilja åka tidigare.

När jag pratat med SAS så går det inte göra något alls, Själv tycker jag allt borde vara en kostnadsfråga.
Kan ju inte heller boka en ny enkelbiljett då min hemresa blir inaktuell.

Någon som har någon fin lösning eller är det som sagt kört? :(

Mvh,
 

agehall

Medlem
Det är nog svårt. Biljettregler kan tyckas vara löjliga, men det är ju trots allt så att vissa biljetter är billigare och anledningen är att de helt saknar flexibilitet.

Tror tyvärr det kommer att vara svårt att göra något åt detta för din del.
 

heltskumt

Medlem
Förstår att man har regler och att de är till för att följas, men jag tycker ändå man borde kunna köpa en ny enkelresa ner och kunna koppla ihop den med hemresan :)
 

agehall

Medlem
Kan man inte uppgradera till en ombokningsbar biljett?

Har man en helt oflexibel biljett så tillåts inte uppgraderingar heller...

Man kan tycka vad man vill om detta och det är fullt möjligt att man kan råka hitta någon som går med på att fixa saker och därmed bryta emot reglerna. Men ska man hålla sig till vad som står i reglerna och vad som är normalfallet så skulle jag nog påstå att det är extremt svårt att göra något åt den befintliga biljetten. Möjligen kan ett dödsfall i familjen göra att man får avboka den, men det är ju lite svårt att fixa på beställning..,.
 

heltskumt

Medlem
Vi får se hur jag gör.
Kanske bokar jag helt enkelt en nybiljett och tar smällen eller så åker jag några veckor nu till något annat ställe och tar några dagar hemma innan jag åker igen :)
Att hamna i karantän i 3mån med full lön på grund av jobb byte ställer ju helt klart till det i ursprungsplanen :)
Får även 3x poäng(statusnivå) på den bokade resan och det kanske man fortfarande vill ha, inte jätte viktigt för min del men skadar som sagt inte.

Så har ni förslag på billiga biljetter till varma ställen där det är relativt billigt och leva så är jag tacksam för tips.
 
Toppen