Senaste nytt

Har någon haft problem att betala BA med AmEx via telefonbokningen?

agehall

Medlem
Jag försökte idag ringa och betala den bokning jag har on hold hos BA. Det visade sig vara mycket mer komplicerat än vad jag väntade mig. De fick inte betalningen att gå igenom då något inte stämde i "de inmatade uppgifterna".

Tjejen försökte förtvivlat med diverse varianter men inget verkade fungera och när hon läste tillbaka vad hon matat in tyckte jag det stämde med vad jag själv brukar skriva. Jag brukar omvandla åäö till aao och sedan bara ange allt annat som vanligt.

Är det någon annan som upplevt problem med detta? Finns det något man kan göra förutom att ringa AmEx på måndag och sedan försöka igen? (Förutom att betala med ett annat kort då...)
 

agehall

Medlem
Idag har jag pratat med AmEx, där en mycket trevlig kvinna förklarade att de inte ens fått en förfrågan om att debitera mitt kort, så de hade iaf inte nekat transaktionen.

När jag sedan ringde till BA fick jag tala med en svensktalande (nja, norsk-svensk-talande) agent, som förklarade att deras system inte kan prata ordentligt med AmEx. Vill man boka via telefon och använda amex måste detta hanteras manuellt på deras sida och det tar en stund. Han hade dock inga problem med att göra detta så han tog mina uppgifter och skulle skicka det vidare till rätt avdelning.

Som grädde på moset så insåg han även att min biljett inte gick att boka online, så han strök deras bokningsavgift. Så här långt gillar jag BA. ;)
 
Toppen