Senaste nytt

Hyrbil för fyra personer i USA (Avis)

bjobr

Medlem
Resebyrån tycker att en Chevrolet Impala (or similar) är lagom för fyra vuxna som ska åka 2x30 mil, men nog är det väl tveksamt om man får in fyra personer plus bagage i en sån?
Ett annat alternativ verkar vara Dodge Grand Caravan (or similar), det måste väl vara betydligt bättre?

Nån som har nån erfarenhet av amerikanska bilar? Det har inte jag... :confused:
 

Chrille

Medlem
Beror mest på hur mycket bagage ni har. Har ingen erfarenhet av just Chevrolet Impala, men Grand Caravan eller en SUV har nog mer utrymme för både passagerare och bagage....
 

FF#1

Medlem
Håller med att en impala är i minsta lagret för bagaget. Brukar alltid uppgradera till en SUV när vi är fler än 2 i USA.
Kostar nästan inget och det rymms dubbelt eller mer bagage.
 

Bridgeman

Medlem
Vad gäller Impala så är det en fullsize bil. Vi är två vuxna som brukar välja fullsize just för att få plats med resväskorna. Att sitta i den är ej några problem men att få plats med fyra resväskor.. Näää glöm det. Välj SUV istället.
 

mry

Medlem
Sista åren när vi varit i USA har vi haft en Dodge Grand Caravan för 4 personer och bagage. Vi har rest 500+ mil utan problem i den varje år.
 

jumbooze

Medlem
Beror på mängden baggage, hyrde en impala i höstas med 4 vuxna alla 1.80+ långa och inga problem.
Vi hade inte så mycket baggage...
 
Vid 4 vuxna hade jag lagt min slant på en cadillac DTS (Luxury). Perfekt för 4 'hårda' resväskor. Impalan tar knappast 4 'hårda' väskor.
 
Toppen