Senaste nytt

Kreditkort kopplat till Thai Royal Orchid Plus

Ozz

Medlem
Jag har Amex Platinum (och gratis Amex/SAS) idag men med tanke på att Amex är så jäkla surt att ha i Sverige så ansökte jag om BA Visa med en kredit på 100K som jag fick idag och tanken är att det skall ersätta mitt Platinumkort för att betala hotell och resebokningar som görs i Sverige då det alltid knorras när man vill betala med Amex.

Anledningen till BA Visa var naturligtvis att kunna börja samla poäng i en annan allians är *A också, men nu började jag fundera på hur vida det skulle vara möjligt att som svensk kunna få ett kreditkort kopplat till ROP i stället eftersom det är dit jag egentligen vill ha min bonus.

Jag har sett att flera banker i Thailand som ex. Bangkok Bank och Citibank har visakort kopplade till Thai men hur skall jag som svensk kunna komma åt nåt av dem? Jag har idag konto i Bangkok Bank och ett visakort kopplat till det, men då det är "det enklaste" betalkortet utan kredit så misstänker jag att det kan bli svårt att uppgradera sig till ett Visa/Thai. Jag kan påvisa en bra historik då jag har haft ett snittsaldo på ca 4-500K THB senaste 2 åren, kan det hjälpa mig att kunna få ett "riktigt" kort hos dem?

Är det nån här som kan se en öppning/lösning nånstans och hur jag skulle kunna trolla till mig ett Visa/Thaikort?
 

Dr. Miles

Expert
Vanligt svenskt Amex kort med Membership Rewards bör fungera för dig.
Membership Rewards har THAI Royal Orchid Plus som konversionspartner.
 

Ozz

Medlem
Vanligt svenskt Amex kort med Membership Rewards bör fungera för dig.
Membership Rewards har THAI Royal Orchid Plus som konversionspartner.
Jo, det är så jag har gjort hittills men då jag har för avsikt att använda (det nya tilltänkta) kortet betydligt mer frekvent än vad Amex accepteras i Sverige så hade jag föredragit ex. ett Visa kopplat direkt till ROP. Som jag skrev ovan finns det via ex. Bangkok Bank och Citibank men det jag klurar på är hur jag som svensk skall kunna få ett sånt.
 
Toppen