Senaste nytt

Om ni fick välja mellan Air Berlin eller Norwegian?

Pest eller kolera:confused:
(Sett till vad jag läst då... kanske är jättebra? :rolleyes:)

Norwegian eller Air Berlin?
749 SEK vs 1300 SEK

30 TP + 500 Avios med AB.

BA är ett alternativ men det kostar 2400 SEK + en hotellnatt på LHR.
20 TP + 1500 Avios där.

Ni som åkt både Air Berlin och Norwegian, vad har ni att säga?
 
Last edited:

Kebalibre

Medlem
Likvärdiga men litet övertag för DY då de ofta har nyare kärror och gratis WiFi, även om det är långsamt. Gissar att det är Berlin som är destinationen, i så fall ligger TXL (AB) närmare stan än SXF (DY) om det har nån betydelse för dig.
 
Likvärdiga men litet övertag för DY då de ofta har nyare kärror och gratis WiFi, även om det är långsamt. Gissar att det är Berlin som är destinationen, i så fall ligger TXL (AB) närmare stan än SXF (DY) om det har nån betydelse för dig.

Ska inte till TXL utan BCN.

AB = ARN-TXL-PMI-BCN
DY = ARN-BCN
BA = ARN-LHR/övernattning/-BCN

Alternativen så att säga..
 
Det beror på hur nära du ligger till BAEC Silver&Gold status. Ifall du inte når dessa status är 30 TP helt bortkastad.

Ligger på silver nu, mitt intjäningsår tar slut i Oktober (vill jag minnas) så man vet ju aldrig om jag når upp till guld.
Åker ju en del till London så dessa 30TP kanske kan hjälpa till mot guld trots allt.
 

Mickey

Medlem
Har inte flugit med DY, men har flugit med både BA och AB och kan säga att det inte är värt att lägga mellanskillnaden på BA då dem inte är så överdrivet bättre än AB.
Har du dessutom inte besökt TXL kan den vara värt att göra det då dem ska stänga ner den flygplatsen 2014 om det inte blir fler förseningar med BER.
 
Har inte flugit med DY, men har flugit med både BA och AB och kan säga att det inte är värt att lägga mellanskillnaden på BA då dem inte är så överdrivet bättre än AB.
Har du dessutom inte besökt TXL kan den vara värt att göra det då dem ska stänga ner den flygplatsen 2014 om det inte blir fler förseningar med BER.

Att dom har sämre seat pitch än Ryanair får mig att börja fundera.
Visserligen har jag överlevt X antal Ryanair flygningar ner till BCN så det är väl inga problem egentligen men man har ju blivit lite kräsen..
 
Toppen