Senaste nytt

SAS iPhone App - är den på gång?

jurgenb

Medlem
Vad hände med Rikard's utlovade släpp av en SAS iPhone app innan 2012 var slut?
Vi kan ju krasst nu säga att så blev ju inte fallet, och utsikterna är väl inte direkt ljusa att vi kommer se någon sådan inom en överskådlig framtid heller.

SAS ni är ohjälpligt efter i detta område medan era konkurrenter och i viss mån partners bokstavligen flyger förbi er!

Måste säga att trots att kvalitén på många av övriga flygbolags appar sjunker med antalet appar dom släpper så är ändå möjligheterna att använda mobilen oöverträffad versus att inte kunna använda den!

Med några små enkla medel kunde SAS åtminstonde ha ett antal features på plats inte bara i app-form men rent generellt för mobila användare av främst iPhone och Android (i dagsläget).
 
Last edited:

jurgenb

Medlem
Ja bara en sån enkel sak som Apple's Passbook använde jag senast då jag flög LH/OS - sjukt smidigt och sjukt enkelt att implementera rent tekniskt för SAS! Sen är jag fullt medveten om att även den enklaste sak i världen tenderar att bli den mest avancerade saken sen månlandningen när det kommer till SAS IT och deras fräscha och moderna system!
 

Unicornone

Medlem
Ja bara en sån enkel sak som Apple's Passbook använde jag senast då jag flög LH/OS - sjukt smidigt och sjukt enkelt att implementera rent tekniskt för SAS! Sen är jag fullt medveten om att även den enklaste sak i världen tenderar att bli den mest avancerade saken sen månlandningen när det kommer till SAS IT och deras fräscha och moderna system!

Så passbook fungerar alltså? Har inte fått tillfälle att testa ännu. Där skulle ju SAS som sagt smidigt kunna lägga den funktionalitet som de flesta önskar.
 

gusten

Medlem
Har också saknat detta och tycker det är märkligt att SAS eftersläntrar, som annars skall föreställa cyber/IT friendly.
 

mattssok

Medlem
Håller helt med alla ovanstående talare. Skulle minst sagt vara användbart, hittils har jag Malmö Aviation och BA's appar i telefonen, ingen av dem är överdrivet avancerad men båda fyller sin funktion (även om jag bli lite irriterad då BA's app ger mig hemsidan vid incheckning, de borde allt kunna lägga in det i appen).
 

Paby

Medlem
Så passbook fungerar alltså? Har inte fått tillfälle att testa ännu. Där skulle ju SAS som sagt smidigt kunna lägga den funktionalitet som de flesta önskar.

Passbook är verkligen riktigt smidigt! Funkar perfekt också i UAs app.

SAS har en lång väg att jobba ikapp på det här området! Det vet dom nog om å andra sidan. Det är nog inte vilja som saknas... bara pengar.
 

jurgenb

Medlem
Inte pengar som är det stora problemet här åtminstonde inte vad gäller Passbook, det är extremt enkelt att implementera och kräver inte mycket av integration med deras befintliga system för att kunna prestera vad ex LH erbjuder idag - LH har ex inte seat change möjligheten i dagsläget som kräver desto mer integration.

Vad gäller utebliven app så har ju SAS valt en leverantör som uppenbarligen tagit sig vatten över huvudet i kombination med ett extremt föråldrat system i bakändan som uppenbarligen satt mer än en käpp i hjulet!

Båda punkterna ovan råkar jag vara mer än väl insatt i :)
 
Vad gäller utebliven app så har ju SAS valt en leverantör som uppenbarligen tagit sig vatten över huvudet i kombination med ett extremt föråldrat system i bakändan som uppenbarligen satt mer än en käpp i hjulet!

Båda punkterna ovan råkar jag vara mer än väl insatt i :)

Är du väl insatt i att ta sig vatten över huvudet och att sätta käppar i hjulet? ;)
 

MarcusC

Medlem
Jag trodde denna tråden innebar..SAS äntligen lanserat en App för Iphone&Android...men det är väl bara vi BC.Se are som vill va den? ;) Sas verkar som sagt inte hänga med vad gäller mobilt. Visst har man bra sms info / check in etc. Men flygtider/status bokningar etc hade vart välkommet via en enkel app.
 
Toppen