Senaste nytt

Hilton dubbla poäng eller miles 7 januari-31 mars

agehall

Medlem
Superbra! Blir två veckor i USA på hilton under denna period... ;)

Attans, såg just att nästan alla hilton jag ska bo på inte deltar i kampanjen :(
 
Last edited:

Homer

Medlem
Den som samlar Avios krediterar naturligtvis till IB+ och får 2x750=1.500 istf 2x500=1.000 med BAEC.
 

tourist

Medlem
Den som samlar Avios krediterar naturligtvis till IB+ och får 2x750=1.500 istf 2x500=1.000 med BAEC.

Skulel man kunna få en liten snabblektion eller lämplig länk om hur det fungerar med Avios på BA respektive IB? Jag har ett BAEC-konto dit jag flyttade mina BMI-miles, och jag har ändrat HHs double dip från BMI till BA. Bör jag skaffa ett IB-konto också?
 

jumbooze

Medlem
Har för första gången valt att samla hhonors x 2 istället för miles som jag brukar göra med hhonors (de misslyckades posta miles senaste gången och har ej lyckat på 6 månader) så jag tänkte poäng borde de lyckas med.

Nu till frågan, jag hittar att man får poäng efter antal dollares spenderat men hur räknar de om euros?
Jag har en rate på 200 EUR vad blir det i poäng (jag kan räkna guld & denna bonus själv men är sugen på att veta vad man normalt tjänar i poäng för en natt på 200 euro.

Räknar de 1:1 för dollar & euro?

https://www.hiltonhhonors.com/services/pointscalculator_pop.aspx
 

Homer

Medlem
Har för första gången valt att samla hhonors x 2 istället för miles som jag brukar göra med hhonors (de misslyckades posta miles senaste gången och har ej lyckat på 6 månader) så jag tänkte poäng borde de lyckas med.

Jag har inte haft några problem med kreditering av miles senaste halvåret, de har varit på kontot inom en vecka.

Nu till frågan, jag hittar att man får poäng efter antal dollares spenderat men hur räknar de om euros?
Jag har en rate på 200 EUR vad blir det i poäng (jag kan räkna guld & denna bonus själv men är sugen på att veta vad man normalt tjänar i poäng för en natt på 200 euro.

Räknar de 1:1 för dollar & euro?

https://www.hiltonhhonors.com/services/pointscalculator_pop.aspx

ang. poängintjäning:

§11 Points awarded for stays at hotels within the Hilton Worldwide portfolio outside the U.S. will be based on local currency converted to U.S. dollars. Local currency will be converted into U.S. dollars weekly, using a published rate of exchange in effect at time of conversion. This rate will be determined at Hilton HHonors Worldwide, L.L.C.'s sole discretion, based on standard currency conversion methods but may vary from currency conversion rates used by credit card companies.

§9 Any applicable federal, state or local taxes, including, without limitation, city occupancy tax, are not considered "eligible folio charges" and will be omitted for purposes of point accrual for hotel stays.

HHonors Terms & Conditions
 

jumbooze

Medlem
Jag har inte haft några problem med kreditering av miles senaste halvåret, de har varit på kontot inom en vecka.

Min kreditering är från slutet av Juli-12 och den verkar vara lögn att få in.
De "skickar om" och ber mig vänta 30 arbetsdagar och så håller det på...
Jag har bett dem om de inte kan byta till poäng+poäng så jag iaf får något. men kundtjänst är lite som en "vägg", de läser inte vad jag skriver och ger standardsvar.
 

Homer

Medlem
Skulel man kunna få en liten snabblektion eller lämplig länk om hur det fungerar med Avios på BA respektive IB? Jag har ett BAEC-konto dit jag flyttade mina BMI-miles, och jag har ändrat HHs double dip från BMI till BA.
Bör jag skaffa ett IB-konto också?

Ja absolut, Iberia har många partners som inte är BA partners, för att nämna några:
Hyrbil: Hertz, Sixt, Enterprise, Europcar.
Hotel: Meliá hotels, Worldhotels, Paradores (hotell i slott och andra historiska byggnader Search Parador - Paradores de Turismo)
Flygbolag: Vueling, Avianca, Binter, Taca, Royal Air Maroc.

I vissa fall då båda har samma partner kan intjäningen vara mycket bättre om man krediterar till IB+ än till BAEC,
Hilton är ett exempel Accor är ett annat, se post 6 och 10 här http://www.businessclass.se/hotell/1684-club-mest-vaerde-foer-poaengen.html#post64915
I vissa fall kan det vara lite komplicerat, som t.ex med Avis där man tjänar man Avios per dag med IB+ och per hyra med BAEC

Föra över Avios från IB+ till BAEC är enkelt, förrutom om du har ett BAEC huhållskonto
då krävs lite trixande.
http://www.businessclass.se/british...plus-till-british-airways-executive-club.html
 
Toppen