Senaste nytt

P-class ingen intjäning på Brussels Airlines

ELO

Medlem
Hej
Har bokat en "fynd" resa för 16 900 kr inkl skatter från Göteborg via Bryssel till Los Angeles med Brussels Airlines/United i business class P. United ger sedvanliga milesx2 i P-class men är det verkligen riktigt att P-class på Brussels airlines inte ger en enda poäng ( P-class står inte angivet i listan och det står att övriga klasser är exkluderade)
http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/BrusselsAirlines/
Övriga Lufthansa bolag (LH, LX. AU ger poäng i P-class)
 

Kricka

Medlem
Förhoppningsvis bara en miss från SAS ! Skulle kontakta dem snarast för att försöka få
besked - helst mailledes..
 

Roger J

Medlem
Skulle anta att de i alla fall ger 100% miles för P. Noll poäng låter fel. Du kan väl kontakta Eurobonus och återrapportera här?

BTW flyger du via New York med Brussels åt något av hållen? Deras long haul ska vara bra nämligen med nya stolarna.
 

ELO

Medlem
Nej, jag kunde ha flugit BRU-JFK med Brussels airlines men poängsnål som jag är valde jag United business class med byte i Washington eftersom de ger 200 % milage på P-class och Brussels airlines liksom Lufthansa antagligen bara ger 100 %.
Men i princip håller jag med dig om Brussels Airlines nya business class. Den är verkligen bra, ffa, maten som håller skyhög klass. Man måste banta i flera dagar om man ska kunna småälla i sig alla desserter:)
 

ELO

Medlem
Jag har letat på SAS hemsida och det finns inga kontaktuppgifter till SAS Eurobonus medlemsservice...
 

Roger J

Medlem
Har du EBG? PM i så fall för mailadress, men den funkar bara för EBG. Det finns en för EBP också, men har inte hört om någon för EBS.
 

ELO

Medlem
Jag har Lufthansa Senator kort (LH G) och är 10 000 poäng från EBG som jag alltså får om 2 veckor när jag åkt till LAX t.o.r.
Eftersom Du kanske är EBG kanske Du skulle kunna maila till Eurobonus medlemsservice och fråga i mitt ställe......(en försiktig fråga)
 
Hang on här. Nu talar vi ju om code share P-klass, och den borde omvandlas till någonting annat hos United, vad det blir kan vi bara spekulera i...

Vilket bolag har biljetterat?
 
Toppen