Senaste nytt

BA kör long-haul Boeing 767 från Köpenhamn

Concorde

Founding Member
Kommande dagarna är det 767 long-haul varianten från CPH till LHR dagligen. Alla våra medlemmar i Skåne kan ha glädje utav att veta detta.
 

jth

Medlem
Jag var en av de lyckliga som åkte med en 777a igår, fick inte sitta i C men väl i WTP på en ekonomiklassbiljett :)
Man sa aldrig anledningen till utbytet, men det är väl inte osannolikt att det var på grund av stormen. Det kanske är billigare att låta de stora maskinerna rotera runt på korta linjer än att de står och tar plats på LHR.
 

Concorde

Founding Member

skydiver

Medlem
Ok, trodde 767 per definition var long-haul? Vad är definitionen? Finns det olika modeller av 767 med signifikanta skillnader i räckvidd?
Vetgirig :)
 

AABack2ARN

Medlem
För att förtydliga Jonas svar något. De 767:eek:r som normalt flyger sträckor inom Europa (däribland LHR-ARN-LHR) är konfigurerade med Club Europe och EuroTraveller-stolar medan en longhaul-konfigurerade kärra har en kabin med Club World-stolar (dvs sängarna), en kabin med World Traveller Plus (2+2+2) som kan antingen säljas som business eller ekonomi beroende på bokningsläget samt normala ekonomiklass-stolar (som jag tror har lite bättre pitch än EuroTraveller men det kan jag inte garantera).
 
Toppen