Jag var en av de lyckliga som åkte med en 777a igår, fick inte sitta i C men väl i WTP på en ekonomiklassbiljett
Man sa aldrig anledningen till utbytet, men det är väl inte osannolikt att det var på grund av stormen. Det kanske är billigare att låta de stora maskinerna rotera runt på korta linjer än att de står och tar plats på LHR.
Hmm, tror du har missförstått lite. 767 har man flygit mellan ARN-LHR sedan flera år tillbaka. Vad som diskuteras i tråden är att man ibland använder lång-distans maskiner istället, samt att på CPH är det normalt inte någon 767 alls.
För att förtydliga Jonas svar något. De 767r som normalt flyger sträckor inom Europa (däribland LHR-ARN-LHR) är konfigurerade med Club Europe och EuroTraveller-stolar medan en longhaul-konfigurerade kärra har en kabin med Club World-stolar (dvs sängarna), en kabin med World Traveller Plus (2+2+2) som kan antingen säljas som business eller ekonomi beroende på bokningsläget samt normala ekonomiklass-stolar (som jag tror har lite bättre pitch än EuroTraveller men det kan jag inte garantera).