Senaste nytt

Att välja över pölen: 767, 777 eller 747?

erc

Medlem
Kikar på alternativ och funderar på hårdvarans kvalitet när det gäller de tre alternativen 767, 777 och 747. De aktuella platserna är i WT.

767 - fördel med 2-3-2-säteskonfiguration (två personer kan slippa tredje person), nackdel - gamla kärror såvitt jag förstår
777 - fördel med färska kärror, nackdel 3-3-3
747 - fördel med förtrollande maskin, nackdel 3-4-3

Vad flyger ni helst i sällskap om två?

Tolkar det som om alla tre maskiner har likvärdig IFE?
 

Concorde

Founding Member
747, 767 och sist 777.

Många 777 är inte direkt nya, om du inte får 777-300 som är sprillans. Då blir den första val. Vilken rutt? Antar att det är JFK/EWR du kikar på, eller YYZ?
 

erc

Medlem
Det är LHR-EWR/JFK. Hittat en kombo med 767 till EWR westbound och 747 från JFK eastbound.

2-säteskonfigen talar verkligen för 767.
 

sembl

Medlem
Jag har flugit med alla de tre kombinationer och håller med att 747/767/777 kombon är bäst. 767 an är inte alls tokig speciellt om man sitter i främre kabinen.
 

rodstrom

Medlem
Om vi pratar ECO gillar jag 2-sätena bak i 747an om man är två pers. Härligt plan och ofta lite extra space mot fönsterväggen precis där 2 övergår i 3-säte.
 

fmansson

Medlem
B767 alla gånger. Det krävs en beläggning på strax över 80% innan någon riskerar att få ett middle-seat.
 

Concorde

Founding Member
Om vi pratar ECO gillar jag 2-sätena bak i 747an om man är två pers. Härligt plan och ofta lite extra space mot fönsterväggen precis där 2 övergår i 3-säte.

Ända till du skall vänta på minst 300 personer i immigration... har du lite oflax fångar du svansen på föregående BA flight och om illa så har Iberia eller CX också anlänt och då står du i kö 90 minuter eller mer.
 
Toppen