Senaste nytt

Hur svårt är det att få en upgrade från business till First på Thai?

Bryant

Medlem
Min flight mellan NRT och BKK ser ut så här på expertflyer, F4 A4 P4 C1 D0 J0 Z0 Y4 B4 M4 H4 Q4 T4 K4 S4 V4 W4. Det verkar som om c-klass kabinen är i stort sätt full och även om jag vet att det är i stort sätt omöjligt så är jag intresserad av hur jag kan maximera mina chanser att puttas fram till first. Hur gör jag?

Jag reser på en awardbiljett. Guldstatus hos TK, SK och A3. jag skulle gissa att EBG är mest värt i detta exempel?
 

agehall

Medlem
Jag tror inte du kan öka dina chanser så värst mycket. Troligen kommer det att finnas en bunt ROP medlemmar med högre status än vad du har och de blir uppflyttade långt innan *G kommer på tal.
 

Bryant

Medlem
Jag menar att C-kabnen på TGs A380 är så fin och bra på alla sätt att det är lite onödigt att uppgradera den sträckan till F.

Det tror jag med men jag har ju aldrig flugit First. Att kunna göra det för 1500SEK är lockande när Emirates tar mer för samma sträcka. Jag ska däremot fundera på dina ord när jag står i incheckningen.
 

Dr. Miles

Expert
Det beror på om det är leasad Boeing B777-300ER (77W) eller deras Boeing B747 på Tokyo Narita och Bangkok.
Om det är 77W och Bangkok->Tokyo är det värt att betala 475 USD. Du får besöka deras Royal First Lounge och Royal Orchid SPA Lounge i Bangkok.

ANA:s First Lounge på Tokyo Narita är bättre än Business Lounge men inte så mycket mer. Även om flygtiden är längre från Tokyo, skulle jag inte uppgradera med pengarna från Tokyo om jag inte krediterar flighten till bmi Diamond Club förstås (det var bättre förr...)
 

Jacob

Medlem
Jag reser på en awardbiljett. Guldstatus hos TK, SK och A3. jag skulle gissa att EBG är mest värt i detta exempel?
Thais egna Royal Orchid Plus medlemmar går förstås först och säkert ges en viss prioritet till betalande passagerare. Men man kan givetvis alltid hoppas, jag har blivit uppgraderad på SAS på en bonusbiljett.
 
Toppen