Senaste nytt

LOT Business class inom Europa

Bonden

Medlem
Skall åka LOT business class (KRK-WAW och WAW-LHR) och undrar om det är någon som har erfarenhet av att åka Business class hos dem?
 

Unis

Medlem
Jag har åkt KRK-WAW, i economy. Nu vet jag inte om det fanns några businesspassagerare på min flygning, men det fanns iaf ingen businessdel i kabinen (ingen gardin eller avdelning alls). Och om jag kommer ihåg rätt så var det ingen servering alls. Inrikesterminalen i KRK ska du nog inte heller förvänta dig allt förmycket av då den var väldigt basic. Security var helt stängd fram till 30 minuter innan avgång (flighten KRK-WAW var den enda som skulle gå).
 
Last edited:

Jacob

Medlem
LOT har blockerat mittsäte i business class, tror det är ganska nytt.

Annars skulle jag rekommendera dig att kolla om du inte kan klämma in Boeing 787, de testkör denna i Europa just nu, givetvis med riktiga business säten.

I övrigt är LOT business class OK, inte dåligt med inte makalöst heller. London-Warszawa borde vara varm mat. Inrikes vet jag inte ens om de har någon business class kabin, dock är det ett tag sedan jag flög inrikes i Polen.
 

Senator

Moderator
Jag har åkt ARN-WAW och WAW-OTP några gånger, men det var typ 2008. Då var det ERJ-175 eller 190, med 2-2- i business. Ganska hyfsat mat och dyl, men trångt...
 

Randy Marsh

Medlem
Jag åkte KRK-WAW med LOT i somras. Säkerhetskontrollen på KRK var den segaste och mest hopplöst ineffektiva jag någonsin upplevt, stod i kö i nästan en timme! Var ute i god tid...
 

fly4fun

Medlem
Inrikesterminalen i Krakow är bland det värsta som finns, långt sämre än Skavsta eller andra motsvarande terminaler.
LOT blandar väl E175 och E195 på inrikes, vilket innebär 2+2. I E195 sitter man som en kung även i Economy.
Service ombord på LOT är helt OK.
 

Jacob

Medlem
Jag har också dåliga minnen från inrikesterminalen i Krakow. I utrikesterminalen finns det i alla fall en lounge.
 
Toppen