Senaste nytt

Tips på bra hotell i Kapstaden

Jacob

Medlem
Någon som har tips och förslag på bra hotell i Kapstaden? Verkar finnas många bra hotell och mycket är prisvärt.

Såg bl.a. bra deals på Hilton och The Westin, några erfarenheter från dessa hotell?
 

MarcusC

Medlem
Var där för ett par år sedan och bodde på Hotel Derwent House(boutique hotel) beläget ganska högt upp nära Table Mountain, Helt suveränt, med pool, self service bar, mysigt vardagsrum. 5 minuter med taxi till down town. Om jag kommer tillbaka till Kapstaden skulle jag försöka bo där.
 
Har ej bott i Cape men besök flera gånger då jag hyrt hus i Camps Bay eller bott i Hermanus. Kan bara rekommendera restaurangen på One and only hotel varmt. Ramsey drev den när jag var där, är du ute efter bra seafood så är Panamajacks i containerhamnen en upplevelse.
 

ACervin

Medlem
Sitter just nu på min balkong på Abbey Manor med full utsikt över Cape Town och Table Mountain. Bedövande vackert. Det är dock inget hotel utan en Bed and Breakfast. Men om man inte behöver det stora hotellets servicenivå så är detta väldigt mycket trevligare. Kolla recensionerna på Tripadvisor. Carluccis på hörnet kan leverera eftermiddags vinet eller espresson eller lunch pastan.

På tal om restaurangen på One and Only så lyckades aldrig Gordan Ramsay få ordning på den utan den togs över av samma man som driver en av Stellenbosch bästa restaruanger Reuben. Vi har bord bokat till i morgon. I kväll blir det världens längsta vinbar och en av de bättre köttrestaurangerna, Belthazar.
 

Napapijri

Medlem
Det beror helt och hållet vad du är ute efter och hur lång tid du är där.

The Cellars-Hohenort ligger i Constantia och har kanske stadens bästa restaurang i form av The Greenhouse. Men det ligger ganska off och du kan inte knalla ner på stan om du skulle vilja det. Mount Nelson Hotel är bättre i det avseendet. Jag skulla skipa Hilton, Westin, Radisson,
 

karho

Medlem
I kväll blir det världens längsta vinbar och en av de bättre köttrestaurangerna, Belthazar.

Grymt avundsjuk, var där för fem år sen och festade på kött och mycket gott vin. Antal viner på glas är helt makalöst. Hoppas det smakar!

Edit: och sorry för att jag gled lite OT här, kunde inte hålla mig!
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Det beror helt och hållet vad du är ute efter och hur lång tid du är där.
Tre nätter. Söker väl något med bra läge, hyfsat nära sevärdheter, shopping och transporter så tiden kan nyttjas bra. Känns instinktivt som man får rätt mycket för pengarna i stan så god standard och bra faciliteter är väl ingen nackdel.
 

ucce

Medlem
Tre nätter. Söker väl något med bra läge, hyfsat nära sevärdheter, shopping och transporter så tiden kan nyttjas bra. Känns instinktivt som man får rätt mycket för pengarna i stan så god standard och bra faciliteter är väl ingen nackdel.

Checkade precis ut från Westin. Inget speciellt men ett väldigt bra standard 5-star och bra läge. Riktigt bra lounge också, även om de av någon anledning gör om den till en restaurang på kvällen.

Om du har några SPG poäng brukar de ha god cash and points tillgänglighet - 4000 poäng och 60USD per natt istället för 3000ZAR kom jag undan med.
 
Commodore Hotel
Jag har bott på Commodore 4 gånger(senast maj 2011).
Nära Waterfront och bra rum...

Resturangtips:
Panama Jacks Sea Food Restaurant Cape Town Docks Harbour Live Lobster Abalone Fresh panamajacks.net [url]www.panamajacks.net panamajacks Seafood south africa cape town docks habour eating out panamajacks[/url]
Ligger ute i hamnen(ÅK TAXI dit och hem...)

Waterfront har många affärer, men dyra....
V&A Waterfront
Men Canal Walk - Shop The World är större och bättre priser.
 
Last edited:
Toppen