Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

Gus

Medlem
Hur många länder har du varit i under ditt liv? Regler:

- Bara mellanlandning på flygplats räknas ej. Om man har haft en lång mellanlandning och åker in till någon stad så räknas dock landet. Likaväl räknas länder som man har besökt över dagen, under exempelvis en kryssning.

- Bara "riktiga" länder räknas. Exempelvis tillhör Hong Kong Kina, Curaçao tillhör Nederländerna och Grönland tillhör Danmark. Vi använder oss av NE:s länder, Samling med fakta om Världens länder | Nationalencyklopedin

Själv har jag besökt 55 länder. Mitt mål är att ha besökt dubbelt så många länder som jag är gammal och om två veckor (efter att ha besökt Singapore och Kambojda) når jag dit! :)
 
Last edited:

Kristofer

Medlem
Får det till 30 :)

Andorra, Belgien, Kanada, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Indonesien, Italien, Japan, Kina, Liechtenstein, Luxemburg, Malaysia, Monaco, Nederländerna, Norge, Polen, Schweiz, Singapore, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Thailand, Tyskland, Ungern, USA, Vietnam, Österrike
 

pep

Medlem
Aruba, Costa Rica, Nicaragua, Puerto Rico, Spanien, USA, Portugal, Grækenland, Italien, Jugoslavien, Rumænien, Ungarn, Polen, Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Frankrig, Holland, Belgien, Lithauen, Østrig, Schweits, Island, Grønland, USA, Solomon Islands, Australien, Thailand, Cambodia, Laos, Vietnam, Indonesien, Kina, Madagascar, Zimbabwe, Malawi, Elfenbenskysten, Ghana, Ethiopien, Sudan, Tanzania, Ægypten, Mozambique, Swaziland, RSA, Tanzania, Kenya, Rwanda, Burundi, Indien, DRC, Uganda, Singapore, Malaysia.

Det giver vist 56, sorry Mr. Gus....
 

agehall

Medlem
Får det till 61st + några som inte finns längre. Kan dock ha missat ett par tror jag, men orkar inte räkna närmare.

Angola, Australien, Bahrain, Barbados, Belgien, Botswana, Canada, Centralafrikanska republiken, Danmark, Dominikanska republiken, Egypten, Ekvatorialguinea, Elfenbenskusten, Finland, Frankrike, Förenade arabemiraten, Gabon, Gambia, Ghana, Guinea, Guinea-Bissau, Haiti, Indien, Island, Italien, Jamaica, Kamerun, Kenya, Kina, Kongo-Kinshasa, Kongo-Brazzaville, Liberia, Liechtenstein, Luxemburg, Malaysia, Mexico, Monaco, Namibia, Nederländerna, Nigeria, Norge, Polen, Portugal, Qatar, Schweiz, Senegal, Spanien, Storbritannien, Swaziland, Sydafrika, Taiwan, Tanzania, Thailand, Tjeckien, Trinidat och Tobago, Turkiet, Tyskland, Uganda, USA, Vatikanstaten, Zambia, Zimbabwe, Österrike
 
Det blev hela...17st! :)

Belgien, Canada, Danmark, Frankrike, Italien, Liechtenstein, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Tyskland, USA, Vatikanstaten, Österrike
 
Toppen