Senaste nytt

Varför är Air France business class kampanj dyrare än oneworld/Star Alliance

Dr. Miles

Expert
En fråga till Karin.

Varför är Air France/KLM:s Business class kampanj priser från Skandinavien nästan alltid dyrare än oneworld eller Star Alliance flygbolag?
Säljer ni Business class biljetter bra utan rabatter?

T ex oneworld (British Airways, Finnair), Star Alliance (Lufthansa, SWISS, LOT) kommer med Business class kampanj till olika destinationer ganska ofta. Men Air France/KLM matchar dessa priser nästan aldrig från Skandinavien.
 

Stefan62

Medlem
En fråga till Karin.

Varför är Air France/KLM:s Business class kampanj priser från Skandinavien nästan alltid dyrare än oneworld eller Star Alliance flygbolag?
Säljer ni Business class biljetter bra utan rabatter?

T ex oneworld (British Airways, Finnair), Star Alliance (Lufthansa, SWISS, LOT) kommer med Business class kampanj till olika destinationer ganska ofta. Men Air France/KLM matchar dessa priser nästan aldrig från Skandinavien.


Kanske lite "off-topic", men matchar KLM/Air France någonsin andra bolags priser - förutom möjligen till AMS i economy?
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Jag är förvånad över detta, då min uppfattning är att vi mer eller mindre alltid matchar. Jag tar tacksamt emot konkreta exempel som jag kan skicka vidare internt!


En fråga till Karin.

Varför är Air France/KLM:s Business class kampanj priser från Skandinavien nästan alltid dyrare än oneworld eller Star Alliance flygbolag?
Säljer ni Business class biljetter bra utan rabatter?

T ex oneworld (British Airways, Finnair), Star Alliance (Lufthansa, SWISS, LOT) kommer med Business class kampanj till olika destinationer ganska ofta. Men Air France/KLM matchar dessa priser nästan aldrig från Skandinavien.
 

agehall

Medlem
Jag är förvånad över detta, då min uppfattning är att vi mer eller mindre alltid matchar. Jag tar tacksamt emot konkreta exempel som jag kan skicka vidare internt!

Ni verkar ha hängt på BAs kampanj nu iaf. Vet inte om *A JV var först eller inte, men när jag kollar på Expedia.se nu får jag priser i samma nivå från både BA, AF/KL och *A JV.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är förvånad över detta, då min uppfattning är att vi mer eller mindre alltid matchar. Jag tar tacksamt emot konkreta exempel som jag kan skicka vidare internt!

Till Nordamerika har ni Joint Venture med Delta, därför händer det att ni matchar priserna mot andra JV (Lufthansa&co eller British Airways&co). Men prismatching händer nästan aldrig mot Asien (ditt jag flyger mest).
 
Toppen