Senaste nytt

Bra reseappar - våren 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.

Glenn E

Medlem
Hallå!
Jag vet inte om det finns en tråd om detta men tips på bra appar är ju alltid välkomna.

1- AirportZoom på AppStore. Bra info om ankomster och avgångar på världens flygplatser.

2- Scyscanner på AppStore och android. Bra sökmotor som även söker på lågprisbolag och olika biljetter.

3- hiShanghai på AppStore. Ett måste i Shanghai. Visar adresser med kinesisa tecken så att man kan visa taxichauffören.
 

Glenn E

Medlem
Det brukar ju finnas wifi.
För hiShanghai är det en stor app som funkar bra utan nätverk.
Sedan finns det ju kontantkort.

Fast jag ville ge och få tips på bra rese appar.
Nätverk är ju en annan fråga.
 

henkedio

Medlem
1. ITA Matrix on the fly från appstore, begränsad jämfört med internetversionen.
2. Businessclass.se från appstore ;) Ett givet val som inte behöver kommenteras.
3. Tripadvisor från appstore, mycket bra om man i panik inte vill chansa på varken hotell eller restaurang
4. Yelp från appstore, se ovan.
5. Google translate från appstore, mycket bra om du behöver "prata" med folk som inte kan ditt språk.
 

Agö

Medlem
1. TripIt (Appstore) - utmärkt för att samla bokningar m.m.
2. Taxi Skåne / Taxi Stockholm / DanTaxi (Appstore) - hur smidigt som helst att boka taxi.
3. Lufthansa Miles & More (Appstore) - bra för att hålla koll på kontot.
4. Flightradar24 (Appstore) - starkt beroendeframkallande.
5. CPH Airport (Appstore) - livlinan!
6. Star Alliance Navigator och Star Alliance Fare Finder (Appstore) - smidiga appar.
7. FlightBoard (Appstore) - används dagligen.
8. SeatGuru (Appstore) - utmärkt på resande fot.
9. Michelin Restaurants (Appstore) - om jag någon gång skulle ha missat att göra grundlig research inför en resa.
 

agehall

Medlem
Opera Mini. Ovärderligt om man vill kunna använda full-versioner av siter och slippa halvkassa appar för websiter. Dessutom sparar man massor av pengar när man surfar utomlands med den.
 
Vad många inte känner till är att det är fullt möjligt att ladda ner olika språk till Google Translate på förhand så man kan använda det utan internetuppkoppling.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen