Senaste nytt

25% bonus vid konvertering av hotellpoäng till Avios

henrik l

Medlem
Följande ramlade in i mailboxen:

Dear Dr henrik l,

Did you know that you can convert your hotel loyalty points into Avios?

You can use Avios to fly to hundreds of destinations with British Airways or use them for flight upgrades. And if you convert your hotel points now, we'll give you a 25% Avios bonus.

Seven of our Executive Club hotel partners are participating in this offer so if you've stayed with any of them and collected points before, you'll be able to convert them to Avios. All you have to do is enrol via the 'Convert to Avios' button below.

Each hotel has its own conversion rate and points exchange threshold, so take a look below at the ones you stay with and find out how to convert your points to Avios. And don't forget about that 25% extra you'll collect on top.

To qualify for your 25% Avios bonus, make sure you convert your points before 13 January 2013.
 
Last edited:

sunkan

Medlem
Jag fick också det här! Sitter för närvarande på drygt 300 000 Club Carlson-poäng efter kampanjerna förra året så det känns ju som ett bra tillfälle att införskaffa lite extra Avios :)

/Christian
 

henrik l

Medlem
Överväger att köra in 125 000 p från Marriott som i slutändan blir 62 500 Avios. Vill minnas att den här kampanjen kommer 1-2 gånger per år. Jag tillhör ju det klientelet som gärna växlar hotellpoäng till flygmil, men en smart strategi tror jag är att inte växla in förrän man vet med sig att man behöver dem, med tanke på stabiliteten hos olika bolag:rolleyes: Men just BA känns ganska stabilt och för min del känns det som ett bra tillfälle, efter som jag tror att jag kommer att trigga 2-4-1 vouchern i år också.

När det gäller att konvertera Marriottpoäng, så hör ju BA och US-Airways till de bolag som har den förmånligaste växelkursen. Men notera att man inte kan för över poäng till American Airlines, som är en av mina favoriter när det gäller att plocka ut bonsuresor i F med bolag som Cathay och Etihad.
 

Concorde

Founding Member
Hmm... 10,000 IHG = 2,500 avios.
IHG balans idag = 320,000 = 80,000 avios.

Kommer har 400K PC/IHG till April. Det är många gratis nätter på Intercontinental. Blir till att räkna ordentligt.
 
Idag är sista dagen för MR->BAEC 30% konvertering, är det värt det? Har f.n. redan ca 100k avios på kontot.
Har inga resor planerade med OW och ingen status heller.
 

henrik l

Medlem
Idag är sista dagen för MR->BAEC 30% konvertering, är det värt det? Har f.n. redan ca 100k avios på kontot.
Har inga resor planerade med OW och ingen status heller.

Jag skicka över 125 000 Marriottpoäng som blev 62 500. Just Marriott och Club Carlson hör väl till dem som har bäst utväxling (speciellt med guldkort) om man växlar poängen till miles. Om det är värt? Har man inget inplanerat kan ju poängen fortsätta att skvalpa på hotellkontot. Åtminston BA kör väl den här typen av kampanj 1-2 gånger per år.
 

sunkan

Medlem
Jag växlade in drygt 300 000 Club Carlson-poäng och fick ut drygt 73 000 Avios som kommer väl till pass när jag ska försöka nyttja min 2-4-1 :). Nu väntar jag bara på att Entercard får tummen ur och meddelar BA att jag uppnått mina 200' för snart två månader sen :mad:

/Christian
 
Toppen