Senaste nytt

Köpa Boarding Pass ticket printer

Palazzi

Medlem
Haha, BRILJANT!

Jag är förundrad över hur du kom på idén, men det låter fasligt kul!

Roligare att göra utskick till bolagen vi bjuder in också!:cool: En SAS-logga på utskick till BA etc;)
 

agehall

Medlem
Varför skulle vi behöva FileMaker Pro?

De är antagligen som de flesta etikettskrivare, dvs lite mysko och antaglien seriella. Men om vi får fatt på en så ska det väl gå att få den att skriva ut saker..
 

nilsson

Medlem

Usch, sladdriga boarding pass som man måste stoppa i passet för att få ned i innerfickan vettigt. Jag tror jag lägger orimligt mycket betydelse i pappersvikten på boarding passes... Jag tror inte ens att det är billigare med thermo-papper än det gamla klassiska, utan bara att de slipper byta bläckpatroner.
 

Hall

Medlem
Usch, sladdriga boarding pass som man måste stoppa i passet för att få ned i innerfickan vettigt. Jag tror jag lägger orimligt mycket betydelse i pappersvikten på boarding passes... Jag tror inte ens att det är billigare med thermo-papper än det gamla klassiska, utan bara att de slipper byta bläckpatroner.

Håller med, det bör vara tjockare riktiga boarding pass. Varför inte en Fujitsu F9860 med ATB1 hållare:

F9860 Boarding Pass & Baggage Tag Printer (ATB1 / BTP / GPP) Specifications : Fujitsu Global
 

Palazzi

Medlem
Usch, sladdriga boarding pass som man måste stoppa i passet för att få ned i innerfickan vettigt. Jag tror jag lägger orimligt mycket betydelse i pappersvikten på boarding passes... Jag tror inte ens att det är billigare med thermo-papper än det gamla klassiska, utan bara att de slipper byta bläckpatroner.

Håller givetvis med...men: Det verkar vara svårt att hitta nyare printers för den konventionella pappersmodellen. Antingen är det gamla seriella versioner på ebay (som kanske är att föredra:)), maskiner med touch-screen för 30.000SEK eller en modell från Fujitsu (där man måste köpa paketet med printer för bagagetaggar).

Hittade två andra modeller, men inga återförsäljare...

Kanske bör vi ta kontakt med Swedavia och kika på deras utbytta?:) (som Gnopps föreslog)
 
Toppen