Senaste nytt

Hur ska man tolka transfer regler?

agehall

Medlem
BA I7SALE regler skrev:
Kod:
2 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION.
         2 PERMITTED IN EUROPE IN EACH DIRECTION.
   AND - 2 TRANSFERS PERMITTED IN EACH DIRECTION.
               1 PERMITTED BETWEEN AA/BA/IB AND AS IN LAX/
              PDX/SEA IN EACH DIRECTION
               1 PERMITTED BETWEEN AA/BA/IB AND HA IN
              HAWAII IN EACH DIRECTION
               2 PERMITTED VIA AA/BA/IB ONLY IN NORTH
              AMERICA IN EACH DIRECTION.
         FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND
         EMBEDDED SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE
         COMPONENT.

Hur ska man tolka dessa transfer regler?
 
Edit:

Jag skulle tolka det som att du får ha 6 sträckor i varje riktning

T.ex STO-LHR-MAD-NYC-CHI-LAX-HNL och samma väg tillbaka

2 Europa varje riktning
1 LAX/PDX/SEA varje riktning
+ 2 intra-amerika t.ex NYC + CHI varje riktning
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag tror på Dr. Miles teori. Jag försökte mata in ARN-LHR-BOS-JFK-ORD-MSY men då gick fare:n sönder på ITA, så två byten i USA låter som rätt teori. Kan man hitta ett hopp till i EU kanske, för att maximera.. ;)
 

Dr. Miles

Expert
Observera att BA:s I7SALE är MPM (Maximum Permitted Mileage) fare.
MPM för Stockholm-New Orléans är 6.085 miles.

BA: I7SALE skrev:
/VIA THE ATLANTIC/ MPM 6085
MILEAGE SYSTEM APPLIES BETWEEN ORIGIN AND DESTINATION
MILEAGE SYSTEM APPLIES ORIGIN TO DESTINATION
TICKETED POINT DEDUCTION OF 705 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA SUB AREA 21
TICKETED POINT DEDUCTION OF 550 MILES APPLIES
WHEN TRAVEL IS VIA DFW AND/OR CHI AND/OR MIA AND/OR
NYC AND/OR RDU
 
Toppen